• ۱۴۰۳-۰۲-۰۶
  • تالارداران به مرز ورشکستگی رسیده اند

    تالارداران به مرز ورشکستگی رسیده اند

    تالارها با وجود تعطیلی ، متحمل هزینه های نگهداری واحدهای صنفی ، اجاره و هزینه های کارگری هستند که ادامه تعطیلی ها موجب ورشکستگی آنها خواهد شد.

    به گزارش روابط عمومی اتاق اصناف مرکز گیلان ، بهروز مخیری رئیس اتحادیه هتلداران، مهمانپذیران و تالارداران شهرستان رشت ضمن بیان مطلب فوق افزود : در ایام تعطیلی تالارها، عروسی ها به باغ ها، خانه ها و رستوران ها کشیده شده و این باعث می شود که امکان نظارت بر رعایت دقیق پروتکل ها در این اماکن وجود نداشته باشد .

    مخیری افزود : با تعطیلی تالارها، چندین رسته شغلی دیگر از جمله عکاسان و فیلمبرداران ، گروه های مجاز موزیک، کارت عروسی و آرایشگاه ها و… نیز با زیان های هنگفتی مواجه شده اند .

    وی گفت : حدود دو هزار کارگر آموزش دیده در تالارها مشغول به کار بودند که متأسفانه در حال حاضر بیکار هستند و بیش از شش هزار نفر معیشت شان با این صنف گره خورده و اکنون به خطر افتاده است.

    رئیس اتحادیه هتلداران ، مهمانپذیران و تالارداران شهرستان رشت همچنین با اشاره به طولانی شدن عدم برگزاری مراسم عروسی گفت : اشخاصی که با تالارها قرارداد منعقد کرده اند نیز صبرشان به پایان رسیده و درخواست عودت پیش پرداخت ها را کرده اند که این موضوع با توجه به وضعیت مدیران این واحدها که حتی قادر به پرداخت اقساط تسهیلات خود به بانک ها نیستند ، مشکلات عدیده ای را به وجود آورده است .

    بهروز مخیری معتقد است کرونا بیشترین آسیب را در اقتصاد به صنف تالارداران زده است و دولت می بایست نسبت به این واحدها نگاه ویژه ای داشته باشد .

    وی افزود : متأسفانه هیچگونه تسهیلاتی برای سرمایه در گردش با دوره تنفس به متصدیان تالارها اختصاص نیافته است .

    مخیری گفت : دولت می تواند با وضع قوانین حمایتی از جمله معافیت مالیاتی ، معافیت از پرداخت حق بیمه تا رفع بیماری کرونا ، از این قشر کارآفرین حمایت می کند.

    وی بار دیگر با تأکید بر این نکته که برگزاری مراسم در اماکن غیرمجاز از قبیل خانه ها، ویلاها، باغ ها می تواند بر شیوع بیماری کرونا دامن بزند، گفت : انتظار داریم تالارهای پذیرایی با رعایت پروتکل های مصوب وزارت بهداشت در گروه 2 مشاغل قرار بگیرند.

    تبلیغات

    راهنمای صدور شناسه یکتا برای پروانه کسب قدیمی