• ۱۴۰۳-۰۱-۲۸
  • تعطیلی ۵۰ واحد صنفی عرضه کننده محصول فرهنگی

    تعطیلی ۵۰ واحد صنفی عرضه کننده محصول فرهنگی

    در حالیکه شاهد افزایش فروش 40 تا 60 درصدی بازی های رایانه ای در دنیا طی دوران قرنطینه کرونا هستیم اما در رشت، فروشندگان کنسول ها و لوازم بازی با کاهش 70 درصدی فروش مواجه شده اند!

    ایمان تیموری رئیس اتحادیه عرضه کنندگان محصولات فرهنگی شهرستان رشت افزود : عدم استقبال مردم از بازی های رایانه ای به علت کاهش توان مالی و مشکلات اقتصادی بوده است .

    به گزارش روابط عمومی اتاق اصناف مرکز گیلان ، تیموری گفت : در حالی که در دنیا کنسول پرطرفدار PS5  با استقبال شدیدی مواجه شده بود ، عرضه کنندگان محصول در ایران با حجم سرمایه گذاری فراوان خود انتظار بازار خوبی داشتند اما با عدم استقبال عمومی مواجه شدند .

    وی در بخش دیگری از تعطیلی بیش از 50 واحدصنفی در ایام قرنطینه کرونا خبر داد و گفت : از ابتدای اسفند سال گذشته و همزمان با تعطیلات طولانی کرونایی، بسیاری از گیم نت ها و سالن های بازی کودکان و بزرگسالان آسیب دیدند و این مسأله منجر به ورشکستگی و تعطیلی های ناخواسته در این رسته های شغلی شده است .

    تیموری ضمن انتقاد از ارائه تسهیلات 6 میلیون تومانی کرونایی به واحدهای صنفی گفت : ارائه این تسهیلات نوعی بی مهری به اصناف بوده که البته با عدم استقبال واحدهای صنفی نیز مواجه شد.

    وی معافیت مالیاتی در ایام کرونا را راهکاری برای جبران آسیب های وارد شده به کسب و کارها عنوان کرد و گفت : اکثر واحدهای صنفی عرضه کننده محصولات فرهنگی از قشر جوان جامعه هستند که لازم است دولت مشکلات این جوانان را حل نماید.

    رئیس اتحادیه عرضه کنندگان محصولات فرهنگی همچنین از وقوع سرقت های پی در پی در واحدهای صنفی بازی های رایانه ای خبر داد و تصریح کرد : در ایام قرنطینه کرونا چندین واحد صنفی این رسته با سرقت کالاهایی چون کنسول های بازی، تلویزیون و لوازم جانبی مواجه شدند که ارزش تقریبی آنها بیش از یکصد میلیون تومان برآورد شد.

    وی ضمن قدردانی از عملکرد سریع نیروی انتظامی در کشف و دستگیری سارقان، خواستار تشدید مسائل امنیتی توسط مالکان واحدهای صنفی شد .

    تیموری افزود : از پلیس فتا و آگاهی انتظار می رود که با رصد مداوم سایت های دیوار و شیپور شرایطی فراهم نمایند که فروش لوازم بازی و متعلقات آن تنها با ارائه شماره سریال محصول در فضای مجازی امکانپذیر باشد.

    تبلیغات

    راهنمای صدور شناسه یکتا برای پروانه کسب قدیمی