• ۱۴۰۳-۰۱-۰۹
  • حمایت از تولید داخلی تنها راهکار مبارزه با کالای قاچاق

    حمایت از تولید داخلی تنها راهکار مبارزه با کالای قاچاق

    دسترسی واحدصنفی در شهرستان ها به برگ سبز کالاهای وارداتی بسیار اندک است.

    رضا پارسا عبدی ، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی اتومبیل شهرستان رشت افزود : وقتی کالا را از تهران خرید می کنیم در باربری به عنوان کالای قاچاق توقیف می شود و از ما برگ سبز می خواهند. ما که وارد کننده نیستیم تا برگ سبز داشته باشیم.

    عبدی ادامه داد : به طور مثال تسمه تایم خودروها اصلا در ایران تولید نمی شود . برای اینکه مصرف کننده خسارت نبیند تلاش می کنیم قطعه اصلی تهیه کرده و در اختیارشان بگذاریم اما چگونه می توانیم متوجه شویم که این کالایی که برندش هم معتبر است و از توزیع کننده شناسنامه دار خرید کرده ایم ، به صورت قانونی به کشور امده یا کالای قاچاق است .

    به گزارش روابط عمومی اتاق اصناف مرکز گیلان : عبدی حمایت از تولیدات داخلی با کیفیت را از راه های موثر در مبارزه با کالای قاچاق عنوان کرد و گفت : اگر قطعه یا کالای با کیفیت ایرانی تولید شود و اعتماد عمومی را به دست آورد کسی سراغ کالای خارجی نمی رود و واحدهای صنفی هم دچار دردسرهای کالای قاچاق نمی شوند. رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی اتومبیل افزود : در خرید کالا، ما با استرس ها و نگرانی های فراوانی مواجهیم. اول اینکه کالا سالم به مقصد برسد . دوم به علت اینکه تعریف درستی از کالای قاچاق وجود ندارد، نمی دانیم کالایی که خریدیم قاچاق هست یا نه و در آخر در قبال بی کیفیت بودن کالای تولید داخل به جای تولید کننده، واحد صنفی باید پاسخگوی شکایت مردم باشد.

    عبدی افزود : فروشنده کالا و قطعات، تولید کننده نیست اما تاوان بی کیفیت بودن کالاها را او می پردازد هماهنگونه که فروشنده ، قاچاقچی هم نیست اما گرفتاری هایش برای او می ماند .

    وی ادامه داد : فروشنده در جهت رفع نیاز مصرف کننده ها تلاش می کند کالای باکیفیت خریداری نماید اما در مقام پاسخگویی قرار گرفته و مشکلاتی برایش ایجاد می شود.

    عبدی گفت : این روزها با بازاری پراسترس مواجهیم که دیگر نمی توانیم با خیالی آسوده نیاز مصرف کننده را تأمین نمائیم.

    رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی اتومبیل شهرستان رشت افزود : جریمه تولید بی کیفیت قطعه و قاچاق کالاها را فروشندگان می دهند.

    تبلیغات

    راهنمای صدور شناسه یکتا برای پروانه کسب قدیمی