• ۱۴۰۳-۰۱-۳۰
  • رئیس اتحادیه بلور و چینی رشت : متصدی واحدصنفی ، قاچاقچی نیست

    هدف از قوانین مربوط به کالای قاچاق مبارزه با دانه درشت ها است .

    علیرضا تهیدست ، رئیس اتحادیه بلور و چینی شهرستان رشت افزود : بر اساس دیدگاه های مقام معظم رهبری و در جهت ریشه کنی فساد در بخش کالای قاچاق ، مبارزه با کولبران و خرده فروش ها، ما را به جایی نمی رساند .

    به گزارش روابط عمومی اتاق اصناف مرکز گیلان ، تهیدست با تأکید بر این نکته که هیچ واحد صنفی عرضه کننده محصولات بلور و چینی در رشت واردکننده یا دلال کالای قاچاق نیست تصریح کرد : فروشندگان محصولات این رسته شغلی ، کالاهای خود را از منابع موثق و مطمئن تهیه می کنند اما باتوجه به اینکه هر کالای وارداتی، دارای برگ سبز است و سطح دسترسی خرده فروشان به واردکننده اصلی، محدود است اثبات قاچاق نبودن کالاها به سختی صورت می گیرد.

    وی افزود : مشکل دیگر، به تنوع عوارض گمرکی مربوط است . گاهی واردکننده برای فرار از عوارض گمرکی از روش های غیرمتعارف استفاده می کند که در نهایت به علت عدم رعایت ضوابط اداری و گمرکی و نداشتن بارکد و شماره سریال به آن کالا، برچسب عدم انطباق می خورد اما این محصول کالای قاچاق نیست ولی اثبات آن دردسرساز است .

    تهیدست گفت : درحالیکه بسیاری از متخلفین و قاچاقچی ها به کارشان ادامه می دهند، معضل کالای قاچاق، گریبان متصدی واحدهای صنفی را گرفته و تاوان میدهند.

    وی افزود : هرچند با تعزیرات جلسات مختلفی برگزار کردیم و آنان نیز با سعه صدر در این زمینه برخورد کردند و به نتایج خوبی هم رسیدیم.

    رئیس اتحادیه بلور و چینی شهرستان رشت با اشاره به بحث کالای قاچاق و همچنین نوسانات قیمت دلار گفت : این روزها در بین فروشندگان رغبتی برای فروش کالای خارجی وجود ندارد .

    وی افزود : به جز بعضی کالاهای برقی و بلورجات ، استقبال مردم از کالای ایرانی بیشتر است .

    تهیدست ادامه داد : متأسفانه اخیراً با افزایش بی دلیل و غیرموجه قیمت ها توسط کارخانجات تولیدی مواجه هستیم که در بعضی از موارد، این افزایش قیمت به صورت ماهانه و هفتگی صورت می گیرد .

    وی افزود : می بایست نظارت بیشتر و مستمری بر روی قیمت تولیدات داخلی صورت گیرد .

    رئیس اتحادیه بلور و چینی شهرستان رشت با بیان اینکه کالاهای عرضه شده در واحدهای صنفی بلور و چینی جزء کالاهای لوکس هستند تصریح کرد : اما خرید همین کالاهای لوکس در بسیاری مواقع یک ضرورت انکارناپذیر است که تهیه آن با توجه به افزایش قیمت ها برای بسیاری از خانواده ها سخت بوده و ما شاهد چهره های نگران و شرمنده پدران و مادرانی که در تهیه جهیزیه فرزندانشان با مشکل مواجه هستند می باشیم .

    تبلیغات

    راهنمای صدور شناسه یکتا برای پروانه کسب قدیمی