• ۱۴۰۳-۰۲-۰۱
  • رئیس اتحادیه بنگاه معاملات اتومبیل شهرستان رشت : نمایشگاه های اتومبیل در آستانه ورشکستگی هستند

    رئیس اتحادیه بنگاه معاملات اتومبیل شهرستان رشت :  نمایشگاه های اتومبیل در آستانه ورشکستگی هستند

    داوود ناطق رئیس اتحادیه بنگاه معاملات اتومبیل شهرستان رشت از تعطیلی 14 واحد نمایشگاه اتومبیل و ابطال چندین پروانه کسب دیگر در این حوزه خبر داد و گفت : خرید و فروش خودرو در ماههای اخیر حتی باتوجه به کاهش شدید قیمت ها در نمایشگاه های اتومبیل در حد صفر است .
    به گزارش روابط عمومی اتاق اصناف مرکز گیلان ، داوود ناطق، تولیدکنندگان بزرگ خودرو در کشور را عامل ایجاد وضعیت فعلی بازار خودرو دانست و تصریح کرد : کارخانجات خودرو با این ادعا که قیمت ها کاهش می یابد و با وعده قرعه کشی و دیگر شرایط ویژه، از مردم خواستند که خودرو نخرند و به التهاب بازار خودرو دامن زدند .
    وی افزود : در نهایت کارخانجات تولید خودرو به جای کاهش قیمت ، نسبت به افزایش 5 تا ده درصدی تولیدات خود اقدام کردند و به سایر وعده های خود نیز عمل نکردند.
    رئیس اتحادیه بنگاه معاملات اتومبیل شهرستان رشت از کاهش 200 تا 500 میلیون تومانی قیمت خودروهای منطقه آزاد خبر داد و افزود : خودروهای پلاک ملی مدل بالا 600 تا 700 میلیون و خودروهای داخلی نیز بین 20 تا 50 میلیون تومان با کاهش قیمت مواجه شدند .
    وی با بیان اینکه 85 درصد نمایشگاهداران در رشت مستأجر هستند ادامه داد : 95 درصد نمایشگاهداران نیز فقط امانت فروش هستند و با توجه به وضعیت موجود، شرایط مساعدی ندارند اما دارایی، تأمین اجتماعی و سایر سازمان های خدمات رسانی هیچ همکاری با اعضاء این صنف ندارند .
    ناطق گفت : ما انتظار همکاری اداره امور مالیاتی درخصوص مالیات بر ارزش افزوده، مالیات بر درآمد و مالیات فصلی را داریم چرا که از ابتدای شیوع کرونا ، دیگر جانی برای اعضاء این صنف نمانده است.

    تبلیغات

    راهنمای صدور شناسه یکتا برای پروانه کسب قدیمی