• ۱۴۰۳-۰۱-۳۱
  • شلیک تحریم بر پیکر نحیف خشکشویی و قالیشویی

    شلیک تحریم بر پیکر نحیف خشکشویی  و قالیشویی

    خانه تکانی یکی از آئین های نوروزی است که مردم مناطقی که نوروز را جشن می گیرند به آن پایبند هستند.

    هرساله با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، افراد خانواده برای نظافت و پاکیزه کردن محیط زندگی به تکاپو می افتند اما تنها مزیت خانه تکانی مربوط به خانه ها و خانواده ها نیست بلکه تعدادی از واحدهای صنفی نیز از دو یا سه ماه مانده به نوروز شرایط ویژه ای را سپری میکنند و در این میان شست و شوی فرش و موکت و مبل و سایر وسایلی که امکان شستشوی آنها در آپارتمان ها نیست به خشکشویی ها و قالیشویی ها سپرده می شود .

    اما صنف خشکشویی و قالیشویی با ظاهر شیک و بهداشتی و تمیز خود با مشکلات فراوانی نیز دسته و پنجه نرم می کنند .

    ابوالقاسم برفره ، رئیس اتحادیه صنف خشکشویی، قالیشویی و لباسشویی شهرستان رشت از تأثیر تحریم ها بر واحدهای صنفی این حوزه خبر داد و افزود : مواد شوینده و مواد اولیه این بخش به صورت صد در صدی، وارداتی بودند که اینک مجبوریم با پرداخت هزینه های گزاف آنها را تهیه نمائیم.

    به گزارش روابط عمومی اتاق اصناف مرکز گیلان ، وی افزود : همچنین به علت اینکه دستگاه ها و ماشین ها ، وارداتی بودند ، امکان نوسازی دستگاه ها از واحدهای صنفی گرفته شده است و یا مجبور به پرداخت هزینه های گزافی در این بخش هستیم.

    برفره، خواستار توجه جدی دولت و سازمان صمت به این حوزه صنفی شد.

    وی افزایش قیمت حامل های انرژی را از دیگر مشکلات این صنف عنوان کرد و گفت : بین صنوف مختلف ، واحدهای فعال این صنف بیشترین آسیب را از افزایش حامل های انرژی متحمل می شوند.

    رئیس اتحادیه خشکشویی، لباسشویی و قالیشویی شهرستان رشت گفت : 170 واحدصنفی در این حوزه فعال هستند که در جهت رفاه حال مردم ، قریب به اتفاق آنها با تقبل هزینه های سنگین سیستم های مدرن را جایگزین ماشین آلات قدیمی کردند.

    وی همچنین از افزایش 40 درصدی هزینه خدمات در این بخش بر اساس مصوبه کمیسیون نظارت استان گیلان خبر داد.

    تبلیغات

    راهنمای صدور شناسه یکتا برای پروانه کسب قدیمی