• ۱۴۰۳-۰۱-۳۱
  • چه سایت هایی مجاز به خرید و فروش طلا هستند؟

    چه سایت هایی مجاز به خرید و فروش طلا هستند؟

    در پی گفتگوی فرشاد فلزی ، رئیس اتحادیه طلا، جواهر و نقره شهرستان رشت درخصوص مخالفت با صدور مجوز خرید و فروش آنلاین طلا از اتحادیه کسب و کارهای مجازی، توضیحات رضا الفت نسب ، عضو هیأت مدیره اتحادیه کسب و کارهای مجازی را با هم می خوانیم.
    الفت نسب گفت : افرادی می توانند مجوز فعالیت بگیرند که در اولویت اول صاحب پروانه کسب فروش طلا در فضای فیزیکی باشند و یا قرارداد محضری ۵ ساله با دارنده پروانه کسب طلا در فضای فیزیکی منعقد کنند.
    وی افزود : حتما طلایی که مشتری خریداری می کند باید توسط فروشگاه ارسال شود؛ یعنی ما طلایی به نام «طلای امانی» نداریم که به صورت امانی یا کاغذی خرید و فروش شود.
    عضو هیأت مدیره اتحادیه کسب و کارهای مجازی ادامه داد : همچنین مسئولیت عیار و کیفیت طلای عرضه شده با فردی است که صاحب پروانه کسب طلا در فضای فیزیکی است.
    وی افزود: از طرف دیگر فروش سکه به صورت مجازی براساس مصوبه سال های گذشته شورای پول و اعتبار کاملا ممنوع است. فقط فروش طلا و مصنوعات آن و نقره و طلای آب شده از این طریق مجاز است. نکته دیگر اینکه سایت هایی که در این میان شروع به فعالیت می کنند باید نماد اعتماد الکترونیک را دریافت کرده باشند.

    تبلیغات

    راهنمای صدور شناسه یکتا برای پروانه کسب قدیمی