• ۱۴۰۳-۰۲-۰۶
  • گرانی مصالح ساختمانی، مانع کاهش قیمت مسکن در کشور است

    گرانی مصالح ساختمانی، مانع کاهش قیمت مسکن در کشور است

    گرانی مصالح ساختمانی یکی از عوامل اصلی رشت قیمت سرسام آور در بازار مسکن و مانع کاهش قیمت آن در کشور است .

    به گزارش روابط عمومی اتاق اصناف مرکز گیلان ، علی حامی احمدی، رییس اتحادیه بنگاه معاملات ملکی شهرستان رشت ضمن بیان مطلب فوق افزود: عدم نظارت و مدیریت هوشمند وزارتخانه های مرتبط و رشد حجم نقدینگی در دست مردم نیز از دیگر عوامل افزایش قیمت مسکن می باشد.

    حامی ، حجم نقدینگی در دست مردم را یک سونامی بزرگ اقتصادی دانست و تصریح کرد :  خریداران جعلی یا به عبارتی خریدارانی که نیاز به کالا یا خدمات خاص ندارند ، وارد بازار مسکن، خودرو، دلار و سکه شده و با دامن زدن به واسطه گری عامل افزایش شدید قیمت ها شدند.

    وی با تأکید بر این نکته که این افراد مصرف کننده نیستند و تنها برای حفظ سرمایه و ارزش پول خود وارد بازار شده اند، تصریح کرد : با توقف رشد فزاینده پول و کاهش نسبی التهابات ارز، می توان از سرعت رشد شاخص مسکن کاست.

    رییس اتحادیه بنگاه های معاملات ملکی در ادامه گفت : 2400 واحد صنفی بنگاه معاملات ملکی در شهرستان رشت در ایام تعطیلی کرونا چون تابع قانون بودند، تعطیل کردند و این در حالی است که ضروری ترین نیاز انسان ، مسکن است و کسی که در این ایام نیاز به تأمین مسکن داشت با مشکل مواجه گردید .

    حامی ، متوسط قیمت مسکن در گلسار به عنوان گران ترین منطقه رشت را متری 40 میلیون تومان و حداقل قیمت را در مناطقی مانند حمیدیان 15 میلیون تومان عنوان کرد.

    تبلیغات

    راهنمای صدور شناسه یکتا برای پروانه کسب قدیمی