• ۱۴۰۲-۱۲-۲۹
  • آسيب ۲۵۰ هزار ميليارد توماني کرونا به اصناف

    آسيب ۲۵۰ هزار ميليارد توماني کرونا به اصناف

    اجلاس ماهانه اتاق اصناف شهرستان شفت به ریاست رضا مهدوی رئیس اتاق اصناف این شهرستان و با حضور جلال الدین محمد شکریه رئیس اتاق اصناف مرکز گیلان و هادی رشیدی رئیس اتاق اصناف شهرستان ماسال امروز برگزار شد .

    به گزارش روابط عمومی اتاق اصناف مرکز گیلان، رضا مهدوی در این جلسه ضمن خیرمقدم به رئیس اتاق اصناف مرکز گیلان و هیأت همراه ، ارتباط نزدیک و مستمر اتاق های اصناف شهرستان ها را از عوامل پیشرفت و توسعه عنوان کرد و گفت : 2716 واحد صنفی در شهرستان شفت دارای پروانه کسب هستند و 600 واحد صنفی فاقد پروانه نیز در این شهرستان شناسایی شده اند.

    رئیس اتاق اصناف شهرستان شفت ، استقرار در یک واحد استیجاری را از مشکلات عمده اتاق اصناف شفت برشمرد و خواستار پیگیری نائب رئیس اول اتاق اصناف ایران در این زمینه شد.

    جلال الدین محمد شکریه نیز در این جلسه ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع صمیمی روسای اتحادیه های صنفی شهرستان شفت ، اصناف را بزرگترین قطب کارفرمایی کشور عنوان کرد و گفت : یک سوم جمعیت کشور از شاغلین بخش اصناف و خانواده های آنان تشکیل شده است .

    رئیس اتاق اصناف مرکز گیلان تصریح کرد : 60 درصد تولید ناخالص داخلی کشورهای پیشرفته آسیایی از بنگاه های اقتصادی کوچک است که این بدون حمایت دولت ها امکان پذیر نیست.

    شکریه خاطرنشان ساخت : ایجاد هر یک شغل برای دولت حدود دو میلیارد تومان هزینه دارد در حالیکه این رقم در واحدهای صنفی بسیار مقرون به صرفه است .

    نائب رئیس اول اتاق اصناف کشور، ایجاد اشتغال توسط اصناف را تولید امنیت برای دولت عنوان کرد و گفت : دولت ها باید ترمز و موانع ایجاد اشتغال و توسعه را از جلوی پای اصناف بردارند .

    وی تأکید کرد : ایجاد اشتغال به جلوگیری از ناهنجاری های اجتماعی منجر می شود و سرمایه گذاری در این بخش از بسیاری از ناهنجاری ها خواهد کاست.

    شکریه در بخش دیگری با اشاره به اینکه تشتت بین تشکل های صنفی از عوامل آسیب به اصناف هستند گفت : می بایست با مهارت و تدبیر از اختلاف سلیقه ها در جهت دستیابی به رشد و پیشرفت استفاده کرد.

    شکریه با بیان اینکه محدودیت های کرونایی باعث از دست رفتن سه میلیون شغل در اصناف شده است گفت :: تعطیلات کرونایی در مرحله نخست بیش از 250 هزار

    میلیارد تومان به اصناف آسیب وارد کرده است .

    وی راه اندازی سامانه آموزشی ، اخذ تسهیلات برای تراضی بین صنف و صنعت، همگن سازی رسته های شغلی ، ایجاد شورای راهبردی شناسایی واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب ، الگوی یکسان بودجه و تراز و اتوماسیون بازرسی را از برنامه های در دست اجرای اصناف کشور عنوان کرد .

    تبلیغات

    راهنمای صدور شناسه یکتا برای پروانه کسب قدیمی