• ۱۴۰۲-۱۲-۲۹
  • اختتامیه دوره اول آموزش ارتقاء دانش و مهارت قالیبافان استان گیلان

    اختتامیه دوره اول آموزش ارتقاء دانش و مهارت قالیبافان استان گیلان

    دوره اول ارتقاء دانش و مهارت قالیبافان استان گیلان برگزار شد .
    دوره اول آموزش ارتقاء دانش و مهارت قالیبافان فرش دستباف استان گیلان با هدف ارتقاء کیفی قالیبافان فرش دستباف و با بهره گیری از توانمندی مدرسین بومی در مرکز آموزش دانشگاه جامع علمی کاربردی برهان نیرو شمال استان گیلان با حضور 18 نفر از علاقمندان هنر قالیبافی برگزار شد.
    در مراسم اختتامیه دوره اول آموزش ارتقاء قالیبافان، علیرضا تهیدست عضو هیأت رئیسه اتاق اصناف مرکز گیلان با اشاره به اینکه وضعیت فرش دستباف استان گیلان مساعد نیست گفت : فرش مانند یک موجود زنده است و احساس، تفکر و نحوه زندگی بافنده را می توان در آن دید، این موجود زنده نیاز به همیاری و همراهی دارد.
    تهیدست ادامه داد : گیلان که از دیرباز به عنوان مهد ابریشم کشور و دروازه اروپا شناخته می شد می بایست امروز حرف اول را در فرش دستباف کشور می زد اما این مهم به دلایل مختلف به وقوع نپیوست .
    وی گفت : ارتقاء فرش دستباف گیلان نیاز به همکاری همه نهادها و سازمان های متولی ازجمله سازمان مدیریت و برنامه ریزی و سازمان صنعت، معدن و تجارت دارد که خوشبختانه نگاه این سازمانها به فرش دستباف دلسوزانه و کارشناسانه است .
    تهیدست افزود : ارتقاء سطح دانش و مهارت قالیبافان استان، گام نخست در احیاء فرش دستباف گیلان برای جهانی شدن است .
    شایان ذکر است آموزش ارتقاء دانش و مهارت قالیبافان استان گیلان طی 3 دوره در مرکز آموزش دانشگاه جامع علمی کاربردی با حضور بیش از 60 کارآموز طی اسفند ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

    تبلیغات

    راهنمای صدور شناسه یکتا برای پروانه کسب قدیمی