• ۱۴۰۳-۰۱-۱۰
  • استفاده از تعمیرکاران غیرمجاز به مردم آسیب می زند

    استفاده از تعمیرکاران غیرمجاز به مردم آسیب می زند

    کالای بی کیفیت چینی ، مردم را دچار دردسر کرده است.

    سیاوش صالحی رئیس اتحادیه تأسیسات حرارتی و دفاتر مهندسی شهرستان رشت با بیان مطلب فوق افزود : در بخش تولید رادیات و پکیج، در کشور به خودکفایی رسیده ایم اما لوازم برقی متعلقات تأسیسات حرارتی، وارداتی است و متأسفانه شاهد ورود کالاهای بی کیفیت چینی هستیم.

    به گزارش روابط عمومی اتاق اصناف مرکز گیلان ، صالحی با اشاره به کمبود پکیج و رادیات طی سال گذشته گفت : پس از آغاز تحریم ها، بخشی از قطعات وارداتی کارخانجات در گمرک دچار مشکل شد و اجازه ترخیص نداشت که همین موضوع منجر به کمبود این کالاها در کشور شد.

    وی افزود : اصرار بساز و بفروش ها در خرید و انبار کردن کالا نیز از دیگر عوامل کمبود پکیج و رادیات در کشور بود .

    صالحی ادامه داد : در حال حاضر عرضه پکیج و رادیات در بازار بیش از تقاضا است .

    رئیس اتحادیه تأسیسات حرارتی و دفاتر مهندسی شهرستان رشت با تأکید بر این نکته که مردم برای تعمیر تأسیسات حرارتی از تعمیرکاران مجاز و دارای پروانه استفاده کنند، تصریح کرد : گاهی مردم از تعمیرکاران سیار یا فاقد مکان و پروانه کسب جهت تعمیرات استفاده می کنند که مشکلاتی را برایشان پدید می آورد .

    وی افزود : امکان شناسایی و برخورد با این افراد ممکن نیست و بیشترین آسیب را در این بخش ، مردم متحمل می شوند.

    سیاوش صالحی همچنین گفت : فروشندگان همیشه به درصد معقول سود می اندیشند اما وقتی مواد اولیه گران می شود ، تولید کننده نیز مجبور به افزایش قیمت است و افزایش در چرخه قیمت گذاری کالاها بر روی رفتار مشتریان نیز تأثیر می گذارد.

    وی افزود : افزایش یا کاهش ساخت و ساز در حوزه مسکن نیز به صنف تأسیسات حرارتی که از اصناف ضعیف هستند ، آسیب جدی وارد می کند.

    صالحی ، ثبات اقتصادی را تنها راه برون رفت از وضعیت کسادی بازار عنوان کرد و گفت : 210 واحدصنفی در بخش تأسیسات حرارتی و دفاتر مهندسی زیر نظر این اتحادیه در ایام کرونا به مردم رشت خدمات رسانی انجام داده اند

    تبلیغات

    راهنمای صدور شناسه یکتا برای پروانه کسب قدیمی