• ۱۴۰۲-۱۲-۲۹
  • اصناف دیگر توان تعطیلی ندارند/اصناف قربانی بیتدبیریها

    اصناف دیگر توان تعطیلی ندارند/اصناف قربانی بیتدبیریها

    رئیس اتاق اصناف گیلان با اشاره به تعطیلات گذشته کرونایی اصناف و عدم دریافت تسهیلات قابل‌توجه گفت: معتقدیم که اگر دولت بخواهد اصناف را تعطیل کند باید بخشی از هزینه‌های اصناف را متقبل شود چراکه اصناف دیگر توان تعطیلی ندارند.

     

    جلال‌الدین محمد شکریه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به نگرانی اصناف از تعطیلی احتمالی کرونایی اظهار کرد: بارها در مصاحبه‌ها اعلام کردیم که چاره کار بستن مغازه‌ها نیست برای جلوگیری از شیوع آن باید از مدت‌ها پیش برنامه‌ریزی و تدبیر صورت می‌گرفت چراکه مسافرت‌ها منجر به افزایش این بیماری شد.

    وی با اشاره به اینکه طرح اولویت‌بندی مشاغل یک، دو، سه مشکل را حل نمی‌کند و برای مثال تعطیلی پوشاک بر کاهش آمار مؤثر نخواهد بود، افزود: مگر در شغل‌های مانند صنف پوشاک، مردم برای خرید هجوم می‌برند که بستن آن مانع شیوع این ویروس منحوس شود؟! با توجه

    به فشار اقتصادی و دیون قبلی اصناف، با تعطیلی آن‌ها موافق نیستیم.

     

    رئیس اتاق اصناف گیلان با اشاره به تعطیلات گذشته کرونایی اصناف و عدم دریافت تسهیلات قابل‌توجه تصریح کرد: معتقدیم که اگر دولت بخواهد اصناف را تعطیل کند باید بخشی از هزینه‌های اصناف را متقبل شود، اصناف دیگر توان تعطیلی ندارند و با توجه به دوران قبلی و مشکلات اقتصادی آسیب فراوانی می‌بینند.

     

    شکریه با تأکید بر تبعات تعطیلی احتمالی اصناف گفت: بیکاری صنوف منجر به بیکاری کارگران و تبعات اجتماعی می‌شود و ما همچنان امیدواریم که این اتفاق رقم نخورد.

     

    به گزارش فارس تعداد زیادی از اصناف گیلان با ارسال پیام و تماس خواستار پیگیری وضعیت تعطیلی احتمالی شده تا اصناف، قربانی تعطیلات نوروزی و مسافرت‌ها نشوند، آن‌ها معتقدند که همیشه در تعطیلی‌ها اصناف قربانی می‌شوند و بدون اینکه تسهیلاتی دریافت کنند فشار مضاعفی به آن‌ها متحمل می‌شود لذا خواستار پیگیری مجدانه برای جلوگیری از تعطیلی اصناف در گیلان هستند.

    تبلیغات

    راهنمای صدور شناسه یکتا برای پروانه کسب قدیمی