• ۱۴۰۳-۰۲-۰۱
  • فعالیت آرایشگران به مویی بند است !

    فعالیت آرایشگران به مویی بند است !

    صنف آرایشگران ازجمله مشاغلی است که با شیوع ویروس کرونا ، کار و کاسبی آنان کساد شده و این روزها بسیاری از فعالان این صنف با مشکلات شدید اقتصادی روبرو هستند.

    به گزارش روابط عمومی اتاق اصناف مرکز گیلان، تقی پورمحمدعلی ، رئیس اتحادیه آرایشگران مردانه شهرستان رشت  با اشاره به اینکه آرایشگران با سرمایه ای اندک اقدام به بازگشایی کسب و کار خود می کنند و حتی برای پرداخت هزینه های تمدید پروانه هم دچار مشکل هستند، گفت : اوج فعالیت و کسب  درآمد آرایشگران شب های عید است که اسفندماه سال گذشته به علت شرایط قرمز کرونایی از دست رفت.

    وی افزود: ادامه وضعیت قرمز کرونا  در سال جاری نیز یک هزار واحدصنفی پروانه دار در رشت که طبق دستورالعمل ستاد مقابله با کرونا تعطیل بودند، را با  شرایط وخیم و سختی مواجه کرد به حدی که تعداد زیادی از آرایشگران مجبور به جمع آوری واحدصنفی خود شدند.

    پورمحمدعلی در پاسخ به این سوال که برای جلوگیری از تعطیلی مجدد اعضاء تحت پوشش اتحادیه خود، چه راهکارهایی وجود دارد، گفت :  شغل آرایشگری تخفیف بیمه ندارد ، جزء مشاغل سخت و زیان آور هم نیست و در انها دستورالعمل های بهداشتی کاملاً رعایت می شود  اما  در بحث کرونا، به عنوان شغل پرخطر محسوب می‌شود.

    وی تصریح کرد:  امیدوارم مسئولان  قبل از هرگونه تصمیم گیری برای اصناف ، برای کسب و کارهای ضعیف ، چاره ای بیندیشند.

    پورمحمدعلی افزود : آرایشگران همیشه در تیررس دید ستاد مقابله با کرونا هستند و اگر دوباره شرایط شهرها قرمز شود، ما باز هم سرپیچی نمیکنیم ولی تأکید میکنم واحدهای صنفی ما بر عکس ظاهر شیک و زیبای خود ، باطنی بسیار ضعیف و شکننده دارند.

    رئیس اتحادیه آرایشگران مردانه در ادامه گفت : 90 درصد آرایشگران بیمه نیستند و با افزایش سن خانه نشین می شوند و همچنین کارفرمایان به دلیل بالا بودن نرخ تورم و درامد پایین نمی توانند کارگران خود را بیمه کنند  و به ناچار، تنهایی به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

    وی افزود :علی رغم پیگیری ها ی انجام شده دولت تسهیلات خاصی برای قشر آرایشگران در نظر نگرفته است.

    رئیس اتحادیه صنف آرایشگران مردانه درخصوص دغدغه اصلی اعضاء تحت پوشش اتحادیه خود خاطرنشان کرد: در قانون نظام صنفی ، لزوم رعایت حداقل فاصله صنفی برای بازگشایی آرایشگاه برداشته شد و همکاران ما در فاصله مکانی نزدیک به هم کار می کنند و این به جای ایجاد اشتغال جدید به نابودی اشتغال‌های موجود می انجامد.

    تبلیغات

    راهنمای صدور شناسه یکتا برای پروانه کسب قدیمی