• ۱۴۰۲-۱۲-۲۹
  • نوسانی در بازار تأمین لاستیک خودرو وجود ندارد

    نوسانی در بازار تأمین لاستیک خودرو وجود ندارد

    رئیس اتحادیه خدمات و فروشندگان لاستیک خودرو شهرستان رشت با اشاره به افزایش تولید کارخانجات لاستیک خودرو و کاهش فاصله قیمت بازار آزاد و مصوب دولتی گفت : در حال حاضر نوسانی در بازار تأمین لاستیک خودرو وجود ندارد .
    محمد هادی افزود : چند ماه پیش اختلاف بسیار زیاد نرخ مصوب دولتی و نرخ بازار موجب شد پدیده احتکار خانگی توسط مصرف کنندگان به این بازار هم سرایت کند که خوشبختانه با همسان سازی قیمت ها، این مشکل حل گردیده است.
    محمد هادی با اشاره به افزایش تولید کارخانجات تولید تایر خودرو گفت : طی چند سال گذشته علاوه بر افزایش کمیت در کارخانجات تولیدی، شاهد رشد کیفیت تایرهای تولید ایران هستیم و نیاز کشور در برخی از سایزهای تایر به طور کلی تأمین شده است .
    وی با بیان اینکه در برخی از سایزها به علت عدم تولید داخلی، نیاز به واردات وجود دارد، گفت: حضور رقبای با کیفیت خارجی در بازار لاستیک خودرو عاملی برای افزایش کیفیت تایرهای ایرانی میباشد.
    هادی ، تک نرخی شدن لاستیک خودرو را عاملی در کاهش سوء استفاده های احتمالی عنوان کرد و گفت : کم شدن اختلاف بین نرخ بازار و نرخ مصوب دولتی که این روزها و در برخی سایزها به صفر نزدیک شده است یکی از مهمترین عوامل کاهش نوسانات بازار تایر خودرو است .
    وی با اعلام اینکه دولت طی چند ماه گذشته ، قیمت گذاری تایرهای ایرانی را به انجمن تولیدکنندگان تایر سپرده است ، ابراز امیدواری کرد : مشکلات عدیده بازار تایر با نرخ گذاری صحیح، رفع خواهد شد.
    محمد هادی ، خرید اجباری را یکی از بزرگترین مشکلات عمده فروشان و نمایندگان تایرهای ایرانی و خارجی عنوان کرد و گفت : خرید اجباری یک سری از تایرها و سایزهایی که اصلا فروش ندارند دو مشکل زیان مالی و اشغال انبارها را برای عمده فروشان و نمایندگی ها ایجاد می کند که متأسفانه گاهی در بازرسی های مراجع قانونی با عنوان احتکار به آن اشاره و در پی آن مشکلات بسیاری برای فروشندگان ونمایندگان ایجاد میشود.
    وی به راه اندازی سامانه های متعدد از جمله سامانه جامع انبارها و سامانه جامع تجارت توسط دولت در جهت رصد زنجیره تأمین اشاره کرد و گفت : اکثریت فروشندگان تایر در کشور همچنان به صورت سنتی کار می کنند و دسترسی به این سامانه ها نیازمند راه اندازی سیستم های کامپیوتری در فروشگاه ها می باشد که این تغییر می بایست به مرور، طی یک فرایند زمانی انجام شود و قطع یکباره آن، وضعیت سختی را برای بسیاری از فروشندگان ایجاد کرده است.

    تبلیغات

    راهنمای صدور شناسه یکتا برای پروانه کسب قدیمی