• ۱۴۰۲-۱۲-۲۹
  • واحدهای صنفی تعطیل اما ؛ تفرجگاه ها، ادارات دولتی، دستفروش ها و مطب ها مملو از جمعیت!

    واحدهای صنفی تعطیل اما ؛  تفرجگاه ها، ادارات دولتی، دستفروش ها و مطب ها مملو از جمعیت!

    اگر قرار است تعطیلی و محدودیت اجرا شود، می بایست در همه بخش ها شاهد آن باشیم.

     

    جلال الدین محمد شکریه رئیس اتاق اصناف مرکز گیلان روز شنبه در نشست ستاد ملی مقابله با کرونا استان، ضمن قدردانی از همکاری صنوف افزود : وقتی واحدهای صنفی با محدودیت و تعطیلی مواجه می شوند اما تفرجگاه ها باز بوده، ادارات دولتی با ظرفیت کامل فعال هستند، دستفروش ها کاسبی خود را انجام می دهند و مطب ها و داروخانه ها مملو از جمعیت می باشند، نوعی پارادوکس را در اجراء مصوبات ستاد کرونا شاهد هستیم.

    شکریه گفت : وقتی واحدهای صنفی آرایشی و بهداشتی با تعطیلی مواجه هستند چرا باید در داروخانه ها، لوازم آرایشی و بهداشتی توزیع شود؟

    وی با اشاره به افزایش حقوق و حق بیمه کارگران شاغل در واحدهای صنفی با توجه به مصوبه شورای عالی کار گفت : افزایش اجاره بهای واحد صنفی و افزایش سایر هزینه های سربار در سال جدید، واحدهای صنفی را با چالش های فراوانی مواجه کرده است .

    شکریه ادامه داد : در شرایط فعلی واحد صنفی با محدودیت مواجه است اما طرح چکاوک بانک مرکزی فعال بوده و چک های فعالان صنفی برگشت می خورد و مسدود شدن و بازگشایی مجدد آن هزینه گزافی را به واحدهای صنفی تحمیل می کند .

    رئیس اتاق اصناف مرکز گیلان افزود : انتظار این است که وقتی صنوف باتوجه به مشکلات و گرفتاری هایشان همکاری می کنند، بخش دولتی و سایر بخش های خصوصی نیز کمک کنند تا زنجیره بیماری کرونا قطع شود

    تبلیغات

    راهنمای صدور شناسه یکتا برای پروانه کسب قدیمی