• ۱۴۰۳-۰۱-۳۱
  • کام تلخ قنادان

    کام تلخ قنادان

    وقتی مواد خام تهیه شیرینی ، صد در صد گران می شود چگونه می توان انتظار داشت که نرخ شیرینی در قنادی ها ثابت بماند!

    یحیی جدی، رئیس اتحادیه صنف قنادان شهرستان رشت ضمن بیان مطلب فوق و در پاسخ به این سوال که آیا با نزدیک شدن به عید نوروز، باز هم شاهد افزایش قیمت شیرینی خواهیم بود، گفت:  احتمال اینکه تا پایان سال باز هم شیرینی گران شود، زیاد است چون با افزایش چشمگیر مواد خام روبرو هستیم.

    او به گرانی شکر، تخم مرغ، خامه و همچنین کمیابی روغن در بازار اشاره می کند و می گوید : نرخ تورم مواد خام تهیه شیرینی در سال 99  گاهی تا بیش از صد درصد بوده در حالیکه شیرینی نهایتاً  15 درصد  رشد قیمت داشته است.

    جدی  با اشاره به اینکه علاوه بر گران شدن مواد اولیه، شیوع کرونا نیز تاثیر بسیار زیادی بر کاهش فروش شیرینی و کیک در رشت داشت، گفت: برگزار نشدن جشن های عروسی در تالارها و حتی جشن های تولد در منازل از دیگر عوامل تاثیرگذار کاهش فروش شیرینی است.

    به گزارش روابط عمومی اتاق اصناف مرکز گیلان ، رئیس اتحادیه صنف قنادان شهرستان رشت  خاطرنشان کرد : در شرایط قرمز کرونایی ، 230 واحدصنفی تحت پوشش این اتحادیه طبق مصوبات ستاد مقابله با کرونا ملزم به تعطیلی بودند و این به معنی بیکاری بیش از 30 درصد کارگران شاغل در این حوزه بوده  است.

    وی با بیان اینکه زیان های هنگفت قنادی ها در دوران تعطیلی کرونا کام این صنف را تلخ کرده بود اظهار داشت: اما واحدهای صنفی نان حجیم و فروشگاه های بزرگ در این مدت  طبق روال همیشه اقدام به فروش شیرینی می کردند.

    یحیی جدی در پاسخ به این سوال که چرا شیرینی های محلی استان گیلان مورد بی مهری قنادی ها قرار می گیرند  و مثل انوع شیرینی های دیگر در طول ایام سال به فروش نمی رسند گفت : تمایل و اشتهای مردم نسبت به شیرینی های محلی ، بصورت مناسبتی و فصلی بروز می کند.

    او دلیل اصلی استقبال مردم از بعضی شیرینی های خارجی مثل پای سیب را  ، سرو آن در کافی شاپ ها  به صورت روزانه می داند

    تبلیغات

    راهنمای صدور شناسه یکتا برای پروانه کسب قدیمی