• ۱۴۰۳-۰۲-۰۱
  • کاهش ۵۰ درصدی فروش فست فود در رشت/ ماهیت فست فودها دورهمی است

    کاهش ۵۰ درصدی فروش فست فود در رشت/ ماهیت فست فودها دورهمی است

    غذاهای آماده یا همان فست فودها نظیر پیتزا، همبرگر، چیزبرگر، انواع ساندویچ، مرغ سوخاری، ناگت مرغ و سیب زمینی سوخاری در رستوران های عرضه کننده این نوع غذاها، تهیه و جزئی از زندگی ما شده اند.

    هرچند همیشه از مضرات فست فودها شنیده یا خوانده ایم اما اکثر اوقات وسوسه شده و با فراموش کردن بدی ها به سراغشان می رویم.

    کرونا به کسب و کارها آسیب های فراوانی زده و در این میان اغذیه فروشان جزء صنف هایی بوده اند که از زوایای مختلف از این شرایط وخیم تأثیر پذیرفته اند.

    توصیه های مراکز بهداشتی به پرهیز از مصرف فست فود و تعطیلی روزهای قرمز کرونا ، دو عامل مهم در کسادی بازار این صنف بودند هرچند رئیس اتحادیه اغذیه فروشان شهرستان رشت، منع تردد شبانه را مهمترین مسبب کسادی بازار فست فودها برشمرد.

    به گزارش روابط عمومی اتاق اصناف مرکز گیلان ، میرحسن رئیس منصوری رئیس اتحادیه اغذیه فروشان شهرستان رشت در گفتگویی از کاهش حدود 50 درصدی فروش طی ایام کرونایی در فست فودهای رشت خبر داد و گفت : منع تردد شبانه بیشترین آسیب را به این رسته شغلی وارد کرده است چرا که ماهیت فست فودها دورهمی است و خانواده ها و دوستان پس از فراغت از کار روزانه تمایل دارند در کنار هم بنشینند و غذا میل کنند.

    وی از پلمپ چند واحدصنفی اغذیه فروشی به خاطر منع تردد شبانه خبر داد و گفت : 250 واحد صنفی از این اتحادیه پروانه دارند که با شیوع بیماری کرونا با آسیب های فراوانی روبرو شدند که افزایش حق بیمه سرانه کارگران و مشکلات مالیاتی نیز به آنها اضافه شد .

    رئیس منصوری تعداد واحدهایی که از تسهیلات کرونایی استفاده کردند را بسیار اندک عنوان و تصریح کرد : مقدار وام آنقدر ناچیز بود که پاسخگوی نیاز کارگر نبود.

    رئیس اتحادیه اغذیه فروشان شهرستان رشت گفت : یکی از بزرگترین معضلات واحدهای اغذیه فروشی کمبود کارگر است که به علت سختی کار حتی با بیمه شدن ، پس از چند ماه فعالیت در این صنف، شغل خود را رها می کنند. رئیس منصوری راهکاری تأثیرگذار برای کمک به واحدهای صنفی آسیب دیده از کرونا را اعطاء تسهیلات با تنفس اعلام کرد و گفت : تغییر قوانین مالیاتی و بیمه ای در این ایام می تواند از ورشکسته شدن کسب و کارها جلوگیری نماید.

    تبلیغات

    راهنمای صدور شناسه یکتا برای پروانه کسب قدیمی