• ۱۴۰۳-۰۲-۰۷
  • حذف ضمانت نامههای کاغذی

    حذف ضمانت نامههای کاغذی

    از سال آینده ضمانت نامه های کاغذی از کالاهایی همچون لباسشویی ، ظرفشویی، یخچال و تلویزیون حذف می شوند.
    رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی شهرستان رشت افزود : در پی اجرای این طرح، مردم برای اینکه بدانند چه کالایی دارای ضمانت نامه است باید با درج کد #7777*4* در گوشی موبایل خود، استعلام شناسه کالا بگیرند .
    به گزارش روابط عمومی اتاق اصناف مرکز گیلان، بابک کاووسی در توضیح این مطلب گفت : مصرف کننده پس از خرید کالا در سامانه جامع تجارت با ارسال کد کالا این خرید را تأیید و ضمانت نامه برای وی صادر و به طور سیستمی از انبار فروشنده نیز این کالا کم می شود .
    وی تأخیر زمانی را از مشکلات این طرح دانست و گفت : به طور مثال خانواده ای برای خرید جهیزیه فرزندشان اقدام به خرید کالا می نمایند اما به هر علتی کالا را تا چند سال استفاده نکرده و کد آن را نیز در سامانه جامع تجارت وارد نمی کنند بنابراین از موجودی انبار فروشنده هم کم نخواهد شد در حالیکه این کالا دیگر در انبار فروشنده وجود ندارد.
    کاووسی با اشاره به رکود کامل در بازار لوازم خانگی گفت : تقاضای پایین به علت عدم توان خرید مردم از مهمترین عوامل رکود در بازار لوازم خانگی است .
    وی افزود : در سال های گذشته در شب عید، بسیاری از مردم، اقدام به نو کردن کالاهای خانگی خود می کردند اما حالا مردم معتقدند که لوازم خانگی دارای حباب قیمتی است و اقدام به خرید نمی کنند.
    رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی شهرستان رشت گفت : دولت باید برای خریداران واقعی کالاهای خانگی ، مشوق هایی در نظر بگیرد چرا که در حال حاضر مردم، پول تسهیلات خرید لوازم خانگی را در جاهای دیگری مصرف می کنند.
    کاووسی افزود : دولت توسط بانک ها در جهت بهبود کسب و کار، تسهیلات خرید لوازم خانگی پرداخت می کند اما بسیاری از دریافت کنندگان آن ، پول وام را صرف خرید لوازم خانگی نمیکنند و این پول ها وارد صنف لوازم خانگی نمی شود .

    تبلیغات

    راهنمای صدور شناسه یکتا برای پروانه کسب قدیمی