• ۱۴۰۳-۰۲-۱۰
  • آثار زیانبار استفاده از کالاهای استوک

    آثار زیانبار استفاده از کالاهای استوک

    اگر کالای با کیفیت ایرانی تولید شود، کسی سراغ کالای خارجی نخواهد رفت.
    رضا پارسای عبدی رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو شهرستان رشت گفت: برخی تولید کنندگان ایرانی، کالاهایی در حد استانداردهای جهانی تولید می‌کنند و اگر دولت از این تولید کنندگان حمایت کند، نیاز بازار به قطعات وارداتی کاهش خواهد یافت.
    پارسای عبدی، تحریم و گرانی را عامل اشتیاق مردم به کالای استوک یا دست دوم عنوان کرد و گفت: گرانی و کیفیت پایین برخی از اقلام و عدم ورود قطعات با کیفیت به دلیل تحریم، موجب استفاده مردم از کالای استوک شده است که البته آثار منفی و زیانباری در پی دارد.
    وی افزود: وقتی سفره مردم کوچک شود، تقاضا برای کالای ارزان بی‌کیفیت یا استوک بالا می‌رود.
    رضا پارسای عبدی، فروش قطعات لوازم یدکی خودرو را یک حرفه تخصصی دانست.
    وی خاطرنشان کرد: در سال جاری برای ۱۷۸ واحد صنفی پروانه کسب جدید صادر شده و ۴۷ واحد دیگر نیز پروانه‌های منقضی خود را تمدید کردند و به این ترتیب ۶۰۹ واحد صنفی دارای پروانه کسب در شهرستان رشت فعالیت می‌کنند.
    رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی شهرستان رشت با اشاره به طرح شناسه کالا گفت: این مسئله یکی از مشکلات عمده ما است که دائما در حال پیگیری آن هستیم.
    وی افزود: از آنجا که این طرح باید به طور ریشه‌ای یعنی از تولید کننده آغاز می‌شد، تهیه قطعات با شناسه کالا برای اعضا دشوار شد، با این حال به مرور و با بهبود زیر ساخت‌ها و همچنین پیگیری واحدهای صنفی در خرید کالاهای با کیفیت و با شناسه کالا، در مسیر بهتری قرار گرفتیم.

    تبلیغات

    راهنمای صدور شناسه یکتا برای پروانه کسب قدیمی