• ۱۴۰۳-۰۲-۱۰
  • دلخوش : سهمیه آرد برای ۸ میلیون مسافر فصلی گیلان دیده نشده است

    دلخوش : سهمیه آرد برای ۸ میلیون مسافر فصلی گیلان دیده نشده است

    دلخوش : سهمیه آرد برای 8 میلیون مسافر فصلی گیلان دیده نشده است

    از ابتدای مطرح شدن طرح نانینو برای با ایراد طرح هفده اشکال  به آن در جلسات علنی و غیرعلنی مجلس مخالفتم را با آن اعلام کردم.

    کاظم دلخوش نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی در جریان “همایش توجیهی آموزش درخصوص استفاده صحیح از دستگاه نانینو” که در حسینیه اتحادیه نانوایان رشت برگزار شد، با اعلام اینکه طی هفته آینده وزیر کشاورزی به گیلان خواهد آمد گفت : آقایان مدعی بودند با این طرح در مصرف آرد صرفه جویی خواهد شد در حالیکه در حال حاضر مصرف 12 میلیون تن آرد به 16 میلیون تن رسیده است .

    دلخوش گفت :کسانی که طرح ناپخته بانک سپه (نانینو) را آوردند با این کار (نانوایی) آشنایی نداشته و همه چیز را بهم ریختند و در این میان نه نانوا به منافع خود رسید و نه مردم خیری از آن دیدند.

    نماینده مردم صومعه سرا ادامه داد : در این طرح توجهی به استان های مهمانپذیر نشده و در حالیکه گیلان سالانه میزبان 8 میلیون مسافر فصلی است هیچ سهمیه ای برای آرد و نان این مسافران درنظر گرفته نشده است.

    دلخوش همچنین به مسایل و مشکلات مالیاتی مردم اشاره کرد و گفت : طرح وزارت اقتصاد برای دریافت مالیات از کارتخوان جز فرار مالیاتی عایدی دیگری برای کشور ندارد و مردم را به خرید سکه و ارز سوق می دهد.

    نماینده  مردم صومعه سرا افزود : من وکیل الدوله نیستم و با شجاعت می گویم که این طرز رفتار با مردم نیست این روش دریافت مالیات نیست و این راه هایی که آقایان می روند درست نیست.

    دلخوش ادامه داد : می گفتند می خواهند از خانه های خالی مالیات بگیرند الان بعد از این همه مدت بگویند کدام خانه خالی را تاکنون شناسایی کرده اید ؟

    وی در خاتمه درخصوص نرخ نان هم گفت : با توجه به افزایش هزینه های دستمزد، آب و برق و تغییر نرخ نان در بسیاری از استان ها، ثابت بودن نرخ نان در گیلان مشکل بزرگی است که باید حل شود.

    علیرضا تهیدست رئیس اتاق اصناف مرکز گیلان نیز در این همایش گفت : در حالیکه نانوا به سفره مردم رونق می دهد اما طرح نانینو رونق را از نانوایی ها گرفته است.

    تهیدست  گفت : نرخ نان باتوجه به هزینه های اجاره، حامل های انرژی و تأمین اجتماعی باید مورد بررسی مجدد قرار گیرد. نان قوت غالب مردم است اما باید شرایط نانوا را هم درک کرد. وی افزود: مگر قیمت آرد و سایر هزینه ها درکل کشور متغیر است که قیمت نان در بسیاری از استان ها افزایش یافته و در گیلان تغییری نکرده است.

    تبلیغات

    راهنمای صدور شناسه یکتا برای پروانه کسب قدیمی