• ۱۴۰۳-۰۲-۱۰
  • رشت؛ شهر تعمیرگاهی یا بهشت تعمیرگاهها ؟!

    رشت؛ شهر تعمیرگاهی یا بهشت تعمیرگاهها ؟!

    از ورودی جنوبی شهر رشت تا خروجی این شهر در شمال تا نزدیکی خمام، از سمت شرق تا کوچصفهان و در غرب تا پسیخان، وجود مجتمع های بزرگ تعمیرگاهی خودرو، رشت را به عنوان یک شهر تعمیرگاهی بزرگ معرفی می‌کند.
    امیر حق بیان رئیس اتحادیه تعمیرکاران اتومبیل شهرستان رشت معتقد است که «تعمیرگاه‌های اتومبیل قلب تپنده هر شهری هستند و در این بین تعمیرگاه‌های معتمد در بین مردم محبوب‌ترند».
    حق بیان می‌گوید: در شهرستان رشت بیش از ۲۲۰۰ واحد صنفی مکانیکی، صافکاری، آهنگری و کارواش دارای پروانه کسب فعالیت دارند.
    حق بیان ادامه می‌دهد:  اتحادیه صنف تعمیرکاران در سال ۱۳۶۲ شروع به فعالیت کرد و امروزه فقط در شهر رشت بیش از ۱۳۰۰ واحد صنفی دارای پروانه کسب از این اتحادیه فعال هستند.
    وی افزود: متاسفانه حدود ۲۰۰۰ واحد صنفی نیز در این شهرستان بدون پروانه فعالیت می کنند.
    رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو در خصوص نحوه نرخ گذاری در واحدهای کارواش گفت: قیمت گذاری در واحدهای کارواش به علت اینکه این رسته شغلی در اولویت ۳ قرار دارد، در هیئت نظارت استان انجام نمی‌شود.
    وی افزود: اما با تنظیم قیمت متعارف از طرف اتحادیه، اعضای صنفی ملزم به رعایت آن هستند و همچنین باید نرخ متعارف مصوب اتحادیه را در محل کار خود و در معرض دید مردم نصب کنند.
    وی همچنین از حدود ۵۶۰ شکایت مردمی از واحدهای تعمیرگاهی در سال گذشته خبر داد و افزود: با تشکیل کمیسیون ۵ نفره شکایات اتحادیه، جلسات بسیاری با شکات و واحدهای صنفی برگزار شد که نتیجه آنها، حل و فصل بیش از ۴۳۰ شکایت، و رضایت شاکیان بوده است.
    حق بیان همچنین به برگزاری دوره‌های آموزشی و تخصصی توسط اتحادیه،  اشاره و تصریح کرد:  اهمیت این دوره‌های آموزشی حین کار، زمانی مشخص می‌شود که افراد متخصص و ماهر که با علم روز آشنا می‌شوند،  می‌توانند در رفع عیوب خودروها با شایستگی عمل نموده و از وارد شدن هزینه‌های مازاد به مردم جلوگیری نمایند.

    تبلیغات

    راهنمای صدور شناسه یکتا برای پروانه کسب قدیمی