• ۱۴۰۳-۰۱-۱۰
  • آرایشگر نباید کار پزشکی انجام بدهد

    آرایشگر نباید کار پزشکی انجام بدهد

    بازار کار گسترده آرایش و پیرایش در سالن های زیبایی و آرایشگاه ها، لزوم آموزش در این شغل که همواره از زمان های بسیار قدیم نزد زنان و مردان از محبوبیت بالایی برخوردار بوده را پر اهمیت کرده است .

    آرایشگر و پیرایشگر به کسی گفته می شود که قادر باشد با رعایت کلیه اصول ایمنی و بهداشتی نیازهای پیرایشی و آرایشی مشتریان را مطابق سلیقه آنها برطرف نماید اما برای ورود به این رشته می توان درب هر آرایشگاهی را برای طی نمودن دوره های آموزشی زد ؟

    منور جریانی حرفه رئیس اتحادیه آرایشگران زنانه شهرستان رشت می گوید : برای ورود به حرفه آرایشگری باید با دردست داشتن مدرک آرایشگری که پس از گذراندن دوره های سازمان فنی و حرفه ای کشور و یا در آموزشگاه های مورد تأیید و تحت نظارت آن سازمان و اخذ گواهینامه معتبر اقدام کرد .

    به گزارش روابط عمومی اتاق اصناف مرکز گیلان ، جریانی افزود : با توجه به استقبال علاقمندان از دوره های آموزشی و بازار داغ این حرفه ، متأسفانه برخی مراکز غیرمجاز با اخذ هزینه های گزاف اقدام به برگزاری دوره های آموزشی بدون مجوز کرده اند که از این رو به همه مردم توصیه می شود در انتخاب مراکز آموزشی، نهایت دقت را به خرج داده و دوره های آموزشی آرایشی و پیرایشی زنانه را تنها در مراکز معتبر بگذرانند.

    جریانی مراجعه مردم به واحدهای بدون پروانه کسب را عاملی در جهت افزایش شکایت های مطرح شده در اتحادیه عنوان کرد و گفت : خیلی از افراد بدون تحقیق و براساس تبلیغات کذایی با پرداخت مبالغ هنگفت به مکان هایی می روند که تجربه آموزش نداشته و در نتیجه مشتری در پایان کار ناراضی بوده و اقدام به شکایت می کند . وی خطاب به بانوانی که به این شغل علاقمند هستند توصیه کرد : از مراجعه به کارگاه های آموزشی بدون پروانه آموزشگاه، خودداری کنند چرا که تبعات منفی آن برایشان مشکلاتی در پی خواهد داشت .

    جریانی تصریح کرد : یک سالن دار خدماتی، بهترین منبع برای آموزش نیست . آرایشگری یک هنر است و برای آموزش باید از کارشناسان کارآزموده استفاده کرد .

    رییس اتحادیه آرایشگران زنانه شهرستان رشت افزود : در اوج دوران کرونا و در شرایطی که رعایت پروتکل های بهداشتی بسیار مهم است تعدادی از افراد سودجو در منازل اقدام به آموزش هنرجویان می نمایند که  نظارت بر کار این افراد امکان پذیر نیست.

    وی کارهای زیبایی و پزشکی مانند لیزر، تزریق ژل و بوتاکس را بسیار حساس و پراهمیت عنوان کرد و گفت : کارهای پزشکی نباید توسط یک آرایشگر انجام شودچرا که می تواند افراد را با خطرهای فراوانی مواجه و سلامتشان را به مخاطره اندازد.

    تبلیغات

    راهنمای صدور شناسه یکتا برای پروانه کسب قدیمی