• ۱۴۰۳-۰۲-۰۵
  • اجناس با تخفیف ۲۰ درصدی در «نمایشگاهی به وسعت ایران» به فروش می‌رسند

    اجناس با تخفیف ۲۰ درصدی در «نمایشگاهی به وسعت ایران» به فروش می‌رسند

     

    نائب رئیس اتاق اصناف ایران: اجناس با تخفیف ۲۰ درصدی در «نمایشگاهی به وسعت ایران» به فروش می‌رسند*

    ?نائب رئیس اول اتاق اصناف ایران، گفت: اجناس با حداقل ۱۵ الی ۲۰ درصد زیر قیمت بازار به مدت ۷۵ روز از اول بهمن‌ماه سال جاری تا ۱۵ فروردین سال ۱۴۰۱ در محل خود فروشگاه‌ها و در قالب «نمایشگاهی به وسعت ایران» به خریداران عرضه می‌شوند.

    ?به گزارش اتاق اصناف ایران جلال‌الدین محمدشکریه در گفت‌وگو با میزان، در خصوص برپایی نمایشگاهی به وسعت ایران گفت: طبق قانون نظام صنفی، صنوف در چهار مرحله می‌توانند فروش فوق‌العاده داشته باشند و در این مرحله به مدت ۷۵ روز از اول بهمن‌ماه سال جاری تا ۱۵ فروردین سال ۱۴۰۱ فروش فوق‌العاده صنوف در قالب نمایشگاهی به وسعت ایران آزاد گذاشته‌ شده است.

    ?وی با اشاره به اینکه در این نمایشگاه‌ها اجناس با حداقل ۱۵ الی ۲۰ درصد زیر قیمت بازار به خریداران عرضه می‌شوند گفت: این همان روشی است که قانون نظام صنفی تجویز و توصیه کرده که اصناف قیمت‌ها و تخفیف‌های خود را به اتحادیه‌های مرتبط اعلام می‌کنند و با نصب کردن قیمت بر روی کالاها خریداران را از تخفیف‌های اعمال‌شده مطلع می‌سازند.

     

    ?نائب رئیس اول اتاق اصناف ایران در ادامه عنوان کرد: صنوف باید لیست قیمت‌ها و تخفیف‌های خود را در پرتابل واحد بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران قرار دهند , تا با رصد این قیمت‌ها در صورت عدول از این قیمت‌های اعلام‌شده با واحدهای صنفی متخلف برخورد شود.

    ?شکریه گفت: از طرفی به دلیل کاهش قیمت‌ها و احتمال افزایش جمعیت خریداران در فروشگاه ها واحد‌های صنفی باید رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی را در دستور کار خود قرار بدهند.

    ?این مقام مسئول صنفی همچنین در خصوص تأثیر ایجاد نمایشگاهی به وسعت ایران در کنترل و کاهش قیمت‌ها در بازار، گفت: این فروشگاه‌ها تبدیل به یک نمایشگاه شده‌اند یعنی به دلیل شیوع بیماری کرونا و عدم امکان برپایی نمایشگاه‌های فصلی در محل فروشگاه‌ها حراج انجام می‌شود تا با ایجاد یک رقابت بین واحدهای صنفی هم‌جوار در یک خیابان، منطقه و یا …

    مصرف‌کنندگان بتواند از تخفیف‌های مناسب در خرید اجناس استفاده کنند.

    ?وی گفت: با پایین آمدن قیمت‌ها و افزایش میزان فروش کالا در واحدهای صنفی، فروشندگان سود خود را از فروش بالا دریافت خواهند کرد و مطمئناً این رقابت در کاهش و تعدیل قیمت‌ها کمک بسزایی خواهد کرد.

     

    ?نائب رئیس اول اتاق اصناف ایران در پایان خاطرنشان کرد: ما به جهت کم کردن فشار روانی و اقتصادی موجود و شیوع بیماری کرونا برای آسودگی خیال مردم شریف ایران با شعار «نمایشگاهی به وسعت ایران» یا همان حراج فصلی در یک مرحله ۷۵ روزه این نمایشگاه‌ را ترتیب داده‌ایم.

    تبلیغات

    راهنمای صدور شناسه یکتا برای پروانه کسب قدیمی