• ۱۴۰۳-۰۲-۰۶
  • اصناف بخش بزرگی از وظایف دولت را به عهده گرفته است

    اصناف بخش بزرگی از وظایف دولت را به عهده گرفته است

    دردیدار کوچکی نژاد با هیأت رئیسه اتاق اصناف مرکز گیلان مطرح شد :

    اصناف بخش بزرگی از وظایف دولت را به عهده گرفته است

    صبح امروز جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با حضور در اتاق اصناف مرکز گیلان با هیأت رئیسه جدید این اتاق دیدار و گفتگو کرد.

    نماینده مردم رشت ضمن تقدیر از زحمات جلال الدین محمد شکریه رئیس سابق اتاق اصناف مرکز گیلان انتخاب اعضای جدید هیأت رئیسه اتاق اصناف مرکز گیلان را تبریک گفت .

    کوچکی نژاد با اشاره به ضعف های وزیر صمت، از استیضاح وی در روز سه شنبه هفنه جاری خبر داد و تصریح کرد : دولت بسیار فربه و بزرگ شده است و برای کوچک و چابک شدن آن می بایست بخش وسیعی از وظایف دولت به بخش خصوصی مانند اصناف واگذارشود.

    نماینده مردم رشت ادامه داد : در دنیا درآمدهای مالیاتی علاوه بر جبران هزینه های جاری کشورها، بخشی از هزینه های عمرانی را هم پوشش می دهد در حالی که در ایران با توجه به درآمد 45 هزار میلیارد تومانی ماهانه از بخش مالیات، اما حدود 80 هزار میلیارد تومان فقط حقوق کارمندان دولت پرداخت می شود.

    کوچکی نژاد در پایان از هیأت رئیسه اتاق اصناف خواست نظرات و پیشنهادهای خود را درخصوص قوانین کار، تأمین اجتماعی و اصلاح قوانین صنفی در اختیار وی قرار دهند.

    علیرضا تهیدست رئیس اتاق اصناف مرکز گیلان نیز در این جلسه خواستار پیگیری نمایندگان در خصوص اصلاح قانون نظام صنفی شد تا از استنباط های شخصی وزارتخانه و هیأت عالی نظارت در این مورد جلوگیری شود.

    تهیدست گفت : تفسیر قانون از وظایف مجلس شورای اسلامی است و وزارتخانه چنین وظیفه ای ندارد.

    رئیس اتاق اصناف مرکز گیلان همچنین با توجه به مسایل اخیر کشور خواستار جلوگیری از فشارهای مضاعف بر پیکره جامعه اصناف شد.

    در این جلسه همچنین علی شاکی نائب رئیس اول و رضا پارسای عبدی خزانه دار اتاق اصناف  مرکز گیلان از مشکلات مترتب بر واحدهای صنفی درخصوص قیمت گذاری و درج شناسه تولید و کالا صحبت کردند.

    شریف رضایی نائب رئیس دوم و پورمحمدعلی دبیر اتاق اصناف نیز نسبت به قوانین اداره کار و تأمین اجتماعی در ایجاد محدودیت ها برای واحدهای صنفی پیشنهاداتی به نماینده مردم رشت ارائه دادند.

    تبلیغات

    راهنمای صدور شناسه یکتا برای پروانه کسب قدیمی