• ۱۴۰۳-۰۱-۱۰
  • با گران شدن برنج، سفره های مردم با نان پر شده است

    با گران شدن برنج، سفره های مردم با نان پر شده است

    با گران شدن برنج، سفره های مردم با نان پر شده است

    مدیر واحد بازرسی و نظارت اتاق اصناف مرکز گیلان گفت: با افزایش قیمت نهاده، برخی از روستاییان چون توان خرید ندارند به استفاده از نان برای تامین خوراک مورد نیاز مرغ و خروس و سایر ماکیان روی آورده اند.

    مهدی شریفی با بیان اینکه گیلان سهیمه آرد برخی از نانوایان را در برخی از محلات و مناطق رشت افزایش داده ایم، اظهار کرد: گیلان استانی گردشگرپذیر است و باید برای جمعیت شناوری که به خصوص در تعطیلات وارد استان می شوند، برنامه ریزی های مدون تری برای تامین اقلام ضروری از جمله آرد صورت بگیرد.
    وی افزود: یکی دیگر از دلایل کمبود آرد در نانوایی ها را افزایش مصرف نان در استان عنوان کرد، زیرا اخیرا با گران شدن قیمت برنج مردم مجبورند نان بیشتری را در وعده های غذایی استفاده کنند.

    شریفی ادامه داد: همچنین به دلیل افزایش قیمت نهاده های دامی برخی از روستاییان چون توان خرید نهاده را ندارند به استفاده از نان برای تامین خوراک مورد نیاز مرغ و خروس و سایر ماکیان روی آورده اند.

    مدیر واحد بازرسی و نظارت اتاق اصناف مرکز گیلان در خصوص وضعیت قیمت نان و گرانفروشی نان در استان گفت: در برخی موارد تخلفات گرانفروشی در واحدهای نانوایی دیده می شود و به متخلفین اخطار لازم نیز داده شده است.
    وی با بیان اینکه هر روزه اکیپ های نظارتی واحدهای نانوایی را رصد می کنند، تصریح کرد: برخی از نانوایان با افزایش مواد افزودنی و یا وزن چانه، نان را با قیمت بیشتری به مشتری می فروشند و این امر اگر به درخواست و سفارش مشتریان باشد مانعی ندارد در غیر اینصورت برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

    تبلیغات

    راهنمای صدور شناسه یکتا برای پروانه کسب قدیمی