• ۱۴۰۳-۰۲-۰۶
  • برهم خوردن تعادل در بازار جهانی کاغذ

    برهم خوردن تعادل در بازار جهانی کاغذ

    کاغذ در روزهای اخیر با شدت بیشتری به سمت افزایش قیمت، خیز برداشته است . به گفته دست اندرکاران حوزه واردات ، علت افزایش قیمت کاغذ ، برهم خوردن تعادل در بازار جهانی کاغذ است اما نمی توان به سادگی از کنار شایعه کمبود در سال آینده گذر کرد و همچنین قطع شدن کاغذ دولتی که برای تسهیل امور ناشران توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه می شد.
    نائب رئیس اتحادیه فروشندگان کتاب و لوازم التحریر و چاپخانه داران شهرستان رشت ، تعطیلی کاخانجات تولید کاغذ هندوستان را از عوامل اصلی افزایش قیمت کاغذ در روزهای اخیر دانست و گفت : عمده کاغذی که در بازار وجود دارد از کشورهای پرتقال، چین، اندونزی و هندوستان وارد می شود که کاغذ هندی بسیار ارزانتر از کاغذ سایر کشورهاست .
    عبدا… بهاری افزود : اما کارخانجات کاغذ هند اخیراً و به احتمال زیاد در جهت افزایش قیمت های خود به تعطیلی موقت روی آورده و این موجب شده واردکنندگان کاغذ مجبور به خرید از کشورهای دیگر با قیمت بالاتری باشند.
    بهاری با بیان اینکه مواد خام تولید لوازم التحریر، وارداتی است گفت : به علت وارداتی بودن مواد اولیه ، افزایش قیمت لوازم التحریر، تابعی از افزایش قیمت دلار است .
    نائب رئیس اتحادیه لوازم التحریر شهرستان رشت، تعطیلی مدارس و آموزشگاه ها در پی شیوع بیماری کرونا را موجب آسیب دیدن واحدهای صنفی لوازم التحریر عنوان کرد و گفت : بعد از شیوع کرونا ، بسیاری از فروشندگان لوازم التحریر واحد صنفی خود را تعطیل کردند .
    وی به کاهش حجم معاملات در بازار لوازم التحریر و کتاب اشاره کرد و گفت : در کنار کاهش حجم معاملات با افزایش بی سابقه قیمت ها نیز مواجه هستیم .
    عبدا… بهاری وضعیت تقویم و سررسید در سال جاری را نسبت به اسفند سال گذشته، بهتر ارزیابی کرد و گفت : اسفند سال گذشته و با آغاز همه گیری کرونا، بازار سررسید و تقویم بطور کلی با شکست مواجه شد اما در سال جاری هرچند با کاهش 80 درصدی تولیدات مواجه بودیم اما شرایط بهتر از سال پیش است .
    وی ، پخش کتاب درسی در مدارس طی دو ، سه سال اخیر را از دیگر عوامل آسیب به واحدهای صنفی لوازم التحریر عنوان کرد و خاطرنشان ساخت : در این زمینه با نمایندگان مجلس ، مکاتباتی انجام شده اما هنوز این مشکل حل نشده است .

    تبلیغات

    راهنمای صدور شناسه یکتا برای پروانه کسب قدیمی