• ۱۴۰۳-۰۱-۱۰
  • تحریم، گرانی و کیفیت بهتر؛ عامل اشتیاق مردم به کالای استوک

    تحریم، گرانی و کیفیت بهتر؛ عامل اشتیاق مردم به کالای استوک

    سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی خودرو تهران در مصاحبه ای اعلام کرده که ایران به چندین کشور اروپایی از جمله آلمان و ایتالیا، قطعات خودرو صادر می کند ، برای اینکه بدانیم چنین خبری چقدر با واقعیت همخوانی دارد با رضا پارسا عبدی رئیس اتحادیه صنف لوازم یدکی اتومبیل شهرستان رشت گفتگو کردیم. او هم می گوید : ” بله امکان دارد” و ادامه می دهد : ” کارخانه هایی در ایران هستند که کالاهایی در حد تولیدات اروپایی به بازار مصرف ارائه می کنند ” .

    به گزارش روابط عمومی اتاق اصناف مرکز گیلان ، رضا پارسا عبدی رئیس اتحادیه لوازم یدکی خودرو شهرستان رشت در پاسخ به این سوال که چرا مردم به سمت خرید اقلام یدکی دست دوم می روند، گفت : گرانی و کیفیت پائین برخی از اقلام تولید داخل و عدم ورود قطعات خارجی به دلیل تحریم و کیفیت بهتر برخی اقلام استوک موجب شده اشتیاق مردم در استفاده از کالای دست دوم یا استوک بیشتر شود.

    عبدی افزود : گاهی کیفیت پایین کالای داخلی و پاسخگو نبودن گارانتی تولیدکننده کار را به شکایت و درگیری بین فروشندگان لوازم یدکی و مصرف کنندگان کشانده است .

    وی عدم نظارت اداره استاندارد را دلیل عمده وجود اقلام تولیدی با کیفیت پایین در بازار عنوان و خاطرنشان کرد : حتی قطعاتی با آرم استاندارد و فاقد کیفیت در بازار وجود دارند .

    رئیس اتحادیه لوازم یدکی خودرو شهرستان رشت ادامه می دهد : خودروی صفر را از نمایندگی تحویل گرفتم اما آمپر بنزین آن کار نمی کند! این یعنی نظارت!

    وی بزرگترین دغدغه این صنف را قانون شناسه کالا عنوان کرد و گفت : لوازم یدکی خودرو به جهت جلوگیری از ورود کالای قاچاق باید کد شناسه کالا داشته باشد و این به معضلی برای واحدهای صنفی تبدیل شده است .

    عبدی ادامه داد: وقتی ما اجتاس خود را از تهران خرید می کنیم و فاکتور قانونی هم برای آنها می گیریم، در انبار کالایمان را میگیرند و می گویند کالای قاچاق است !

    وی افزود : در زمان تحریم ، کالاهای مختلف به روش های گوناگون وارد کشور می شوند و ما هم از فروشندگان کل در تهران می خریم حالا چرا ما باید تاوان قاچاق بودنشان را بدهیم؟

    عبدی معتقد است که فروشندگان لوازم یدکی خودرو تلاش میکنند چرخ ماشین مردم بچرخد حالا اگر ما نتوانیم اقلام مختلف را تأمین کنیم مطمئناً چرخ اقتصادی بسیاری از کسب و کارها پنچر می شود.

     

    تبلیغات

    راهنمای صدور شناسه یکتا برای پروانه کسب قدیمی