• ۱۴۰۳-۰۱-۰۹
  • جلسه هم اندیشی رییس عدلیه با هیات رییسه اتاق اصناف

    جلسه هم اندیشی رییس عدلیه با هیات رییسه اتاق اصناف

    اشکالات و انتقادات خود از قوه قضائیه را برای بهبود عملکرد عدلیه مطرح کنید، مطمئن باشید به نظرات و پیشنهادات توجه می‌شود/نمی خواهیم مچ گیری کنیم / با توسعه تشکیلات صنفی می‌توان از بسیاری از معضلات که تبدیل به پرونده‌های کیفری و حقوقی می‌شوند پیشگیری کرد/ اگر دولت بخواهد هم سیاست‌گذار و هم مجری باشد کار‌ها پرهزینه می‌شود

    حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای عصر امروز یکشنبه (۳۰ آبان ماه) در نشست با اعضای فراکسیون اصناف مجلس و هیأت رئیسه اتاق اصناف ایران با گرامیداشت هفته بسیج، یکی از الزامات کاهش هزینه در انجام کار را واگذاری امور به مردم عنوان کرد و گفت: هرکاری که مردمی شد زودتر، بهتر و کم‌هزینه‌تر پیش می‌رود والا با مشکل مواجه می‌شویم.

    حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با تأکید بر لزوم تبیین ظرفیت‌های اتاق اصناف برای مردم به ویژه جوانان خاطر نشان کرد که بخش قابل توجهی از مشکلات و مسائل مردم و دستگاه‌ها از جمله قوه قضائیه با همکاری صنوف قابل حل است.

    حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای بر همین اساس بر لزوم فهم مشترک درباره مسائل تأکید کرد و از اصناف در سراسر کشور خواست که اشکالات و انتقادات خود از قوه قضائیه را برای بهبود عملکرد عدلیه مطرح کنند و مأیوس هم نشوند و مطمئن باشند به نظرات و پیشنهادات آن‌ها توجه و عمل می‌شود.

    حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای بر نقش آفرینی اصناف در ارتقای کالا‌های ایرانی نیز تأکید کرد و ادامه داد: متأسفانه ما برند‌های زیادی نداریم، اما این هم یک نقص است که در همین برند‌های موجود برخی کالا‌ها کیفیت لازم را ندارند یا مردم به دلیل عدم اطلاع از کیفیت آن‌ها از برند خارجی استقبال می‌کنند که باید هر دو نقیصه برطرف شود.

    حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای خاطر نشان کرد: وقتی یک کالای تقلبی و تاریخ مصرف گذشته وارد بازار شود مشکلات فراوان مادی و روانی در جامعه ایجاد می‌کند که باید جلوی آن گرفته شود.

    رئیس دستگاه قضا از لزوم همکاری اصناف در نظارت بر بازار نیز سخن گفت و تأکید کرد: نمی‌خواهیم مچ گیری کنیم، این هنر نیست که بستری فراهم کنیم که کسی در چاه بیافتد و بعد بالای سر چاه بنشینیم و هلهله کنیم بلکه هنر این است که اجازه ندهیم یک هم‌صنف، یا مشتری، یا کارمند یا ارباب رجوع دچار خطا و لغزش شود.

    حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای خطاب به اصناف گفت: هرجا احساس می‌کنید دستگاهی چوب لای چرخ می‌گذارد یا شخصی در یک دستگاهی سهل‌انگاری می‌کند و با عملکرد خود حقی را زیرپا می‌گذارد موضوع را اعلام کنید تا پیگیری شود.

    رئیس قوه قضائیه از اصناف خواست که دستگاه قضایی را در حل و فصل پرونده‌های خاص و کثیرالشاکی نیز یاری دهند و گفت: گاهی یک شخص حقیقی یا یک مؤسسه حقوقی کاری انجام می‌دهد که هزاران نفر را گرفتار می‌کند.

    حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای همچنین در واکنش به گلایه‌های برخی مسئولان اتاق اصناف درباره برخی آرای دیوان عدالت اداری و مشکلاتی که با برخی واحد‌های قضایی دارند، به معاون پیشگیری از جرم و معاون حقوقی قوه قضاییه مأموریت داد که این موضوع را در نشست مشترک با اتاق اصناف بررسی و مشکل را برطرف کنند.

    شایان ذکر است جلال الدین محمد شکریه رییس اتاق اصناف مرکز گیلان نیز یکی از سخنرانان این مراسم بود.

    تبلیغات

    راهنمای صدور شناسه یکتا برای پروانه کسب قدیمی