• ۱۴۰۳-۰۲-۰۱
  • در اجلاس هیات نمایندگان اتاق اصناف ایران مطرح شد؛

    در اجلاس هیات نمایندگان اتاق اصناف ایران مطرح شد؛

    در اجلاس هیات نمایندگان اتاق اصناف ایران مطرح شد؛ گزارش عملکرد هیات رئیسه دوره هفتم اتاق اصناف ایران/ همکاری بازرسان اصناف با وزارت جهاد کشاورزی در بازرسی از بازار مواد غذایی/ پیش‌بینی اجرای قانون پایانه فروشگاهی و سامانه مودیان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای/ پیگیری بازنگری در فهرست مشاغل سخت و زیان آور صنفی

    دهمین اجلاس دور هفتم هیات نمایندگان اتاق اصناف ایران امروز ۲۱ آذر ۱۴۰۰ به ریاست نائب رئیس اول اتاق اصناف ایران و به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد. در ابتدای جلسه نائب رئیس اول اتاق اصناف ایران (جلال الدین محمد شکریه) ضمن تشکر از حضور نمایندگان، بدوا اعلام کرد: نظر به حضور ریاست محترم اتاق اصناف ایران در جلسه ای که به قید فوریت امروز در نهاد ریاست جمهوری در حال برگزاری است نتوانستند در این اجلاس به هم رسانند که به محض ورود ریاست اتاق ایشان ادامه جلسه را عهده دار خواهد شد.

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، جلال الدین محمد شکریه، نائب رئیس اول اتاق اصناف ایران گفت: طی ماه گذشته، نگرانی‌هایی مبنی بر واگذاری بازرسی محصولات کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی پیش آمده بود که با پیگیری‌ها و رایزنی‌هایی که توسط رئیس و هیات رئیسه اتاق اصناف ایران انجام شد، مقرر شد، بازرسی اصناف همان روال سابق را بپیماید اما این بازرسی‌ها در خصوص کالاهای مواد غذایی به جای هماهنگی با وزارت صنعت، معدن و تجارت از این پس با هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی انجام شود.

    وی افزود: در خصوص تبصره ۷ ماده ۷۲ نیز با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه مذاکراتی انجام شده است و با توجه به شناخت آقای میرکاظمی به حوزه اتاق‌های اصناف و اتحادیه‌ها، لذا امیدواریم که در بودجه دولت، سهم اصناف از درآمدهای حاصل از جرائم صنفی لحاظ شود.

    شکریه اظهار کرد: سازمان امور مالیاتی قصد داشت تا بر اساس تراکنش کارتخوان‌ها، نسبت به اخذ مالیات اقدام کند که با اقدام به موقع و پیگیری‌های اتاق اصناف ایران و رای دیوان عدالت اداری، این امر لغو و نگرانی کسبه در این مورد رفع شد. لذا چنانچه گزارشی از واحدهای صنفی به اتحادیه‌ها و اتاق‌های اصناف شهرستان مبنی بر تخطی از این قانون دریافت شد، لازم است این گزارش به اتاق اصناف ایران ارجاع داده شود تا پیگیری لازم در دستورکار قرار گیرد.

    وی بیان کرد: روز گذشته هیات رئیسه اتاق اصناف ایران میزبان رئیس سازمان امور مالیاتی بود. این نشست پیرو نشست‌های کارشناسی پیشین برگزار شد. پیشنهاد اولویت بندی برخی از صنوف در طرح اجرای قانون پایانه فروشگاهی و سامانه مودیان از سوی اتاق اصناف ایران مطرح و مورد توافق اولیه با رئیس سازمان امور مالیاتی قرار گرفت. اهمیت این امر در این است که بسترهای سازمان امور مالیاتی هنوز کامل نشده و واحدهای صنفی هنوز آموزش لازم برای استفاده از این سامانه را ندیده‌اند. بر این اساس فروشگاه‌های زنجیره‌ای از اولویت‌های اجرای این مهم پیش‌بینی شده‌اند. بنابراین آموزش‌ها در ابتدا برای فروشگاه‌های زنجیره ای ارائه خواهد شد. در این سامانه، هزینه و درآمد در کنار هم دیده می‌شوند که در نهایت به عدالت مالیاتی و واقعی شدن مالیات‌ها نزدیک‌تر خواهیم شد.

    نائب رئیس اتاق اصناف ایران تصریح کرد: اصلاح قانون نظام صنفی توسط اتاق اصناف ایران، مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و دبیرخانه هیات عالی نظارت درحال بررسی است و امیدواریم این قانون به زودی اصلاح شود.

    شکریه گفت: با توجه به وضعیت آبی و نارنجی شدن بیشتر شهرها، پیش‌بینی می‌شود اجلاس یازدهم هیات نمایندگان اتاق اصناف ایران در دی ماه و به صورت حضوری برگزار شود تا بتوانیم استفاده بیشتری از ظرفیت هیات نمایندگان ببریم.

    وی گفت: مباحث و مشکلات اقتصاد کلان، گرانی کالا و ارز و … نیز در جلساتی با جناب آقای دکتر محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور و حضرت حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای محسن اژه‌ای رئیس قوه قضاییه و … از سوی رئیس و هیات رئیسه اتاق اصناف ایران مطرح شده است. همچنین درباره اصلاح و بازنگری فهرست مشاغل سخت و زیان آور با مدیرعامل اسبق سازمان تامین اجتماعی مطرح و به طور مکتوب به این سازمان ارائه شد که دبیر کل اتاق اصناف ایران پیگیر این مکاتبات خواهد بود.

    تبلیغات

    راهنمای صدور شناسه یکتا برای پروانه کسب قدیمی