• ۱۴۰۳-۰۱-۰۹
  • رئیس اتحادیه خدمات فضای سایبری شهرستان رشت : برون سپاری اجباری خدمات ، منتهی به شکست می شود

    رئیس اتحادیه خدمات فضای سایبری شهرستان رشت : برون سپاری اجباری خدمات ، منتهی به شکست می شود

    طبق ماده 91 قانون نظان صنفی ، هر واحد صنفی اعم از حقیقی یا حقوقی که فعالیت صنفی دارد باید از اتحادیه مربوطه ، پروانه کسب دریافت کند.

    تقی تقوی دوست ، رئیس اتحادیه خدمات فضای سایبری شهرستان رشت با بیان مطلب فوق افزود : دفاتر پیشخوان دولت ، بدون دریافت پروانه کسب و تنها با مجوز، به فعالیت صنفی مشغول هستند و این خلاف نص صریح قانون است .

    به گزارش روابط عمومی اتاق اصناف مرکز گیلان ، تقوی دوست افزود : سیاست دولت در برون سپاری خدمات ادارات ، در جهت ایجاد یک شغل منجر به نابودی مشاغل دیگر می شود .

    وی ادامه داد : چون دولت مصمم است از پیشخوان های دولت حمایت نماید با حمایت بی قید و شرط ، اقدام به واگذاری خدمات متنوع و مختلف می کند اما در نهایت به دلیل حجم زیاد کار و عدم توانایی پاسخگویی به آن، منتهی به شکست می شود

    رئیس اتحادیه خدمات فضای سایبری شهرستان رشت، با بیان اینکه صحت ثبت اطلاعات از طریق کافی نت ها بهتر و دقیق تر صورت می گیرد ، گفت : بیش از 60 درصد ثبت اظهارنامه های مالیاتی از طریق کافی نت ها و 25 درصد از طریق پیشخوان و مابقی توسط خود افراد انجام می گیرد .

    وی افزود : این نشان دهنده سال ها تلاش ، ممارست و آموزش های لازم در ارائه بهتر و کامل تر خدمات در کافی نت ها است .

    تقوی دوست با بیان اینکه تداخل صنفی در بسیاری از مشاغل وجود دارد ، تصریح کرد : در رسته شغلی فضای سایبری این تداخل ها متفاوت است چون واگذاری ها اجباری و دستوری است .

    وی با اشاره به ازدحام و صف های طولانی مردم در ایام کرونا در مقابل پیشخوان های دولت برای ثبت نام سجام گفت : این دیگر تداخل صنفی نیست بلکه بازی با جان مردم است .

    رئیس اتحادیه خدمات فضای سایبری شهرستان رشت با بیان اینکه ارائه دهندگان خدمات رایانه ای ، جزو مشاغل لاکچری هستند تصریح کرد : با توجه به برون سپاری اجباری خدمات توسط دولت، مردم به کافی نت ها بیشتر مراجعه می کنند که این ناشی از اعتماد ، ارائه خدمات بهتر و مفیدتر ، تخصص بیشتر و همگام شدن این واحدها با نوآوری های روز جهان است .

    تبلیغات

    راهنمای صدور شناسه یکتا برای پروانه کسب قدیمی