• ۱۴۰۳-۰۱-۱۰
  • رئیس اتحادیه میوه و تره بار شهرستان رشت : میوه اصلاً گران نیست

    رئیس اتحادیه میوه و تره بار شهرستان رشت : میوه اصلاً گران نیست

    با توجه به هزینه های تمام شده از جمله حمل و نقل و کارگر ، میوه اصلاً گران نیست.

    ابراهیم حسنی بوساری رئیس اتحادیه بارفروشان میوه و تره بار شهرستان رشت با بیان مطلب فوق افزود : وقتی همه چیز گران می شود و هزینه های باغداری افزایش پیدا میکند، نمی توان انتظار داشت میوه با قیمتی پایین تر به دست مصرف کننده برسد.

    به گزارش روابط عمومی اتاق اصناف مرکز گیلان ، ابراهیم حسنی با بیان اینکه بیش از ده سال است که به دنبال زمین مناسب جهت ساخت میدان میوه و تره بار بزرگتر و کاملتری هستیم، تصریح کرد : میدان های فعلی دیگر ظرفیت ندارند و متأسفانه علیرغم تلاش های فراوان و پیگیری های زیاد از طربق استانداری و سازمان صمت ، کسی همکاری نمی کند اینک میدان های پر از رنگ و تنوع داریم که خیلی شلوغ است و گنجایش این همه فروشنده و کارگر و مراجعه کننده را ندارد .

    وی گفت : میدان میوه و تره بار باید در بخش تخلیه بار و سردخانه مکانیزه شده و سیستم هتلداری آن برای اقامت رانندگان راه اندازی شود.

    حسنی با اشاره به اینکه فروش میوه راحت است و چون سرمایه زیادی نمی خواهد همه به آن روی آورده اند ، از وجود صدها دستفروش در این صنف گله کرده و می گوید : شهرداری در زمینه جمع آوری دستفروشان میوه هیچگونه همکاری با ما ندارد و واحدهای صنفی پروانه دار که مالیات و هزاران نوع عوارض مختلف میدهند از این وضعیت متضرر شده اند.

    رئیس اتحادیه بارفروشان میوه و تره بار شهرستان رشت از اینکه بهداشت برای صدور پروانه برای واحدهای صنفی مستقر در بازارچه ها شرایط سخت گیرانه ای را لحاظ کرده انتقاد کرد و گفت : بازارچه ها را که ما نساختیم اگر اینها مشکل دارند چرا اجازه دایر شدن داده اند ؟ چرا قبل از راه اندازی مشکلات آب و امکانات اولیه آنها حل نشده است؟

    حسنی بسته بندی میوه و تره بار را یکی از صنایع جانبی کشاورزی و باغداری دانست و گفت : هدف از بسته بندی ، کاهش ضایعات محصول ، اصلاح الگوی مصرف ، تسهیل در حمل و نقل ، افزایش صادرات و عرضه بهتر است .

    وی افزود : با وجودی که تجربه موفق بسته بندی محصولات کشاورزی در دنیا موچب جذب مشتری و افزایش فروش محصولات شده است و با اینکه تا مدتی قبل ایران به ترکیه میوه صادر می کرد اما با توسعه صنایع بسته بندی میوه در ترکیه ، آنها از ما سبقت گرفته اند و ما در این بخش به شدت عقب هستیم.

    حسنی در پایان گفت : اتحادیه میوه و تره بار از نظر اسمی یکی از اتحادیه های بزرگ است اما فقط در شهرستان رشت 600 واحدصنفی پروانه دار داریم که با توجه به حجم واحدهای مشغول در این حوزه ، این تعداد خیلی کم است

    تبلیغات

    راهنمای صدور شناسه یکتا برای پروانه کسب قدیمی