• ۱۴۰۳-۰۱-۲۸
  • رییس اتحادیه فناوران الکترونیک و رایانه شهرسنان رشت تأکید کرد : ضرورت ایجاد بازار IT در گیلان

    رییس اتحادیه فناوران الکترونیک و رایانه شهرسنان رشت تأکید کرد : ضرورت ایجاد بازار IT  در گیلان

    آمدن کرونا این روزها علاوه بر ایجاد اضطراب و استرس در بین مردم، پیامدهای مختلفی هم برای جوامع داشته و نه تنها روی اقتصاد ایران بلکه کل جهان تأثیر گذاشته است.

    بسیاری از کسب و کارها با رکود مواجه شده و بازار و مغازه ها در برخی شهرها تعطیل شده اند . پیامد این اتفاق اما افزایش میل کسب و کارهای سنتی و ورود آنها به بازار آنلاین است .

    شاید بتوان گفت که چشم انداز اقتصادی در دوران کرونا و در بسیاری از رسته  های شغلی،  تاریک به نظر می رسد اما برای همه اینطور نیست و شرکت هایی که در حوزه تجارت الکترونیک کار میکنند فرصت های فراوانی برای رشد و توسعه دارند.

    مجید زری دوست رئیس اتحادیه فناوران الکترونیک و رایانه شهرستان رشت معتقد است که فعالان صنف فناوران الکترونیک و رایانه  در دوران کرونا با مشکلات فراوان اما با تمام توان جهت تثبیت زیرساخت های فناوری تلاش کردند ولی نوسانات قیمت ارز، آسیب فراوانی به این حوزه صنفی وارد کرده است .

    به گزارش روابط عمومی اتاق اصناف مرکز گیلان، زری دوست با بیان اینکه 90 درصد اجناس این حوزه وارداتی هستند ، افزود : انواع لب تاپ ، دوربین عکاسی، لوازم صوتی و تصویری، ادوات موسیقی و بسیاری کالاهای دیگر از نوسانات قیمت دلار تأثیر گرفته و با کاهش شدید فروش مواجه بوده اند.

    وی با اشاره به اینکه استقبال مردم از تولیدات داخلی بسیار ناچیز است ، تصریح کرد : تبلت ایرانی کیفیت مناسبی ندارد اما در بخش دوربین های مداربسته و باطری، تولیدات  خوبی داریم و همچنین سازهای موسیقی تولید داخل پرطرفدار هستند.

    وی بی کیفیت بودن قطعات تولیدی را یکی از عوامل عمده نارضایتی مردم عنوان کرد و گفت : تعداد زیاد شکایت های واصل شده در اتحادیه گویای همین ادعاست .

    رئیس اتحادیه فناوران الکترونیک و رایانه شهرستان رشت هم مانند بسیاری دیگر از روسای اتحادیه های صنفی ، مسأله کالای قاچاق را از دیگر معضلات واحدهای صنفی اتحادیه خود عنوان کرد و گفت : متصدی واحد صنفی ، جنس را از تهران می خرد اما کالای او در انبار رشت توقیف می شود . او نه واردکننده کالا است و نه اطلاعی از مراحل ورود جنس به کشور  دارد . به عبارتی واحدصنفی نه واردکننده است و نه ترخیص کننده اما گرفتاری ها و ضرر و زیان ها متوجه او می شود.

    زری دوست با تأکید بر این نکته که نابسامانی بازار دلار ، بازار تجارت الکترونیک را بسیار کوچک کرده است، تصریح کرد : ما با کاهش 20 درصدی فروش مواجه هستیم .

    وی ایجاد بازار تخصصی IT  در رشت را یکی از ضروریات این صنف عنوان کرد و گفت : مرکز استان گیلان به یک بازار یا پاساژ قوی تر و بزرگ تر نیاز دارد تا ضمن نظارت دقیق تر ، فضای مناسبی برای خرید راحت و مطمین مردم شود.

    زری دوست ادامه داد : این بازار می تواند برای سایر اتحادیه ها مانند کافی نتها، عرضه کنندگان محصولات فرهنگی و لوازم خانگی نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

    وی با بیان اینکه 600 واحدصنفی از اتحادیه فناوران الکترونیک و رایانه ، پروانه کسب دریافت داشته اند، تصریح کرد : با همکاری اعضاء این اتحادیه و ورود سرمایه گذار و حمایت اتاق اصناف می توانیم نسبت به ایجاد این بازار اقدام نماییم .

     

    تبلیغات

    راهنمای صدور شناسه یکتا برای پروانه کسب قدیمی