• ۱۴۰۳-۰۱-۳۱
  • سود افزایش قیمت آجیل به جیب صادرکنندگان می رود

    سود افزایش قیمت آجیل به جیب صادرکنندگان می رود

    آجیل و خشکبار هیچگاه مشمول کالاهای اساسی نیازمند نرخ مصوب شناخته نشدند.

    حمید انزانی رییس اتحادیه آجیل و خشکبار شهرستان رشت با بیان مطلب فوق توضیح می‌دهد: کالاهای سبد خانوار از جمله مرغ، تخم مرغ و نان جزو کالاهای گروه نرخ گذاری هستند اما آجیل و خشکبار در زمره کالاهای قیمت گذاری متناسب با عرف بازارند که با نرخ مصوب دولتی فرق می‌کند.

    رییس اتحادیه آجیل و خشکبار رشت در ادامه تاکید دارد: در بازار شب یلدا قیمت ها نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده و این در حالیست که قدرت خرید مردم نیز کاملا کاهش داشته است.

    وی اضافه می‌کند: اتحادیه هیچ نقشی در گرانی‌ها ندارد و افزایش قیمت ها از تصمیم گیری اتحادیه و صنوف این بخش خارج است. ما دراینجا با کالای گران مواجه هستیم

    نه گران  فروشی. حداکثر سود مجازی که برای آجیل فروشان با احتساب باربری و بو دادن ۱۰ تا ۱۵ درصد در نظر گرفته شده است و متاسفانه کالای گران ربطی به گران فروشی ندارد.

    انزانی تاکید می‌کند: صنوف آجیل فروشی در آخرین حلقه افزایش قیمت ها قرار دارند و در این میان فقط صادرکنندگان آجیل سود می‌کنند که با افزایش قیمت دلار و میزان افزایش تقاضای آجیل در خارج از کشور، آنرا به نرخ قیمت دلار برای نیاز داخل عرضه می‌کنند. در حال حاضر قیمتهای آجیل و خشکبار بالا و قدرت خرید مردم کم شده است. در چند سال اخیر مبنای قیمت گذاری عرفی بازار آجیل  بر مبنای قیمت دلار و بازار خارجی بوده است./مرور

    تبلیغات

    راهنمای صدور شناسه یکتا برای پروانه کسب قدیمی