• ۱۴۰۳-۰۲-۰۵
  • صادرات بی رویه باعث کاهش عرضه و گرانی هویج شد

    صادرات بی رویه باعث کاهش عرضه و گرانی هویج شد

    عرضه هویج در بازار میوه و تره بار به شدت کاهش یافته و قیمت آن نیز به صورتی سرسام آور بالا رفته است تا جایی که بر اساس اعلام مرکز آمار ایران در گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به گروه سبزیجات و در راس آن هویج بوده است.

    ابراهیم حسنی رئیس اتحادیه میوه و تره بار شهرستان رشت، چند عامل را موجب کمبود و گرانی هویج دانست و گفت: در شرایط کرونا، تقاضا برای خرید هویج نسبت به قبل تا ۳ برابر رشد داشته و همچنین انحصاری بودن منطقه تولید هویج نیز به این مشکل دامن زد.

    به گزارش روابط عمومی اتاق اصناف مرکز گیلان، حسنی افزود: در کنار افزایش تقاضا و انحصاری بودن منطقه تولید، باید به صادرات بی رویه این محصول نیز اشاره کرد.

    رئیس اتحادیه میوه و تره بار شهرستان رشت ادامه داد: هویج را به صورت مستقیم از کشاورز خریده و به کشورهای اطراف صادر می‌کنند و همین صادرات بی‌رویه هم تاثیر عمده زیادی در کاهش عرضه و افزایش قیمت داشته است.

    وی با اشاره به افزایش ورود هویج به میادین تره بار در روزهای اخیر و تعدیل مختصری در قیمت آن افزود: به زودی با کاهش بیشتر قیمت هویج در بازار روبرو خواهیم بود.

    حسنی در بخش دیگری از این گفت‌وگو گفت: با توسعه کشاورزی، تولید و عرضه محصولات در تابستان امسال بسیار متعدد و خوب بوده است.

    وی همچنین به خشکسالی باغات ارومیه و مراغه اشاره کرد و گفت: تولید سیب در این مناطق به نسبت به سال قبل تا یک سوم کاهش داشته است.

    تبلیغات

    راهنمای صدور شناسه یکتا برای پروانه کسب قدیمی