• ۱۴۰۳-۰۱-۰۹
  • مشکل خودروها بعد از تعویض روغن آشکار می شود

    مشکل خودروها بعد از تعویض روغن آشکار می شود

    روغن موتور را جدی بگیرید، جمله ای که کارشناسان خودرو تأکید فراوانی بر آن دارند، کار روغن موتور اساساً از بین بردن اصطکاک بین قطعات موتور خودرو است و در واقع با ایجلاد لغزندگی بین اجزاء موتور از ساییده شدن آنها پیشگیری می کند. روغن موتور همچنین به دلیل خاصیت خود به عنوان یک عامل خنک کننده و پخش کننده حرارت نیز عمل می کند. اما هرکدام از این خاصیت ها درصورتی وجود خواهد داشت که روغن موتور مرغوب در موتور خودرو ریخته شود.

    روغن موتور داخل اتومبیل هرچند یک بار فاسد می شود و نمی تواند کارایی مناسبی داشته باشد در چنین مواقعی باید اقدام به تعویض آن کنیم اما چه موقع باید این کار را انجام دهیم ؟

    غلامرضا محسنی رییس اتحادیه فروشندگان و تعویض کنندگان روغن اتومبیل شهرستان رشت در پاسخ به این سوال گفت : تعویض دیرهنگام موتور ، عامل اصلی آسیب به خودرو است .

    به گزارش روابط عمومی اتاق اصناف مرکز گیلان ، محسنی با تأکید بر تعویض روغن موتور اتومبیل پس از هر 4 هزار کیلومتر تصریح کرد : در هر سرویس باید فیلتر هوا و روغن نیز تعویض شود.

    وی افزود : کیفیت روغن های موجود در بازار ، پایین آمده و تعویض دیرهنگام روغن خودرو ، خرابی های جبران ناپذیر ایجاد می کند و تعویض به موقع ، تضمینی برای سالم ماندن خودرو است .

    محسنی با اشاره به خودروهای دست دوم خریداری شده توسط مردم گفت : ماشین دست دوم خریداری شده بخصوص ماشین های اتومات قبل از تعویض روغن حتماً باید توسط مکانیک سرویس شود .

    وی افزود : افراد، خودرویی را خریداری می کنند و آگاهی کاملی از شرایط موتوری آن ندارند و فقط در نمایشگاه به آنان گفته می شود که روغن موتور را تعویض کنند. اما این کار اشتباه است و حتماً باید قبل از آن سرویس کامل توسط مکانیک صورت پذیرد .

    رئیس اتحادیه فروشندگان و تعویض کنندگان روغن موتور اتومبیل شهرستان رشت افزود : خیلی از مشکلات خودروها بعد از تعویض روغن آشکار می شود و این مشکل واحدهای صنفی تعویض روغن نیست، مشکل از خودرو است .

    محسنی با اشاره به افزایش شدید شکایت های ارجاع شده به اتحادیه گفت : حجم شکایت ها نسبت به مدت مشابه چندین برابر شده است که بیشتر این شکایت ها در مورد خودروهای دسته دوم اتومات است.

    وی همچنین گفت : در کشور با کمبود روغن مرغوب مواجه هستیم اما روغن تقلبی تنها در بعضی از بخش ها و روستاها به صورت مخلوط آب و روغن و سایر ناخالصی ها وجود دارد که بازرسان ما به طور مرتب بر این مکان ها نظارت می کنند.

    محسنی به بیش از 300 واحدصنفی با پروانه کسب اتحادیه فوق اشاره کرد و گفت : 30 تا 40 واحد بدون پروانه در بخش ها فعال هستند که عمده مشکل ما هم در این واحدها است.

     

    تبلیغات

    راهنمای صدور شناسه یکتا برای پروانه کسب قدیمی