• ۱۴۰۳-۰۱-۱۰
  • چرا روغن خوراکی کم است؟ کمبود تولید ، توزیع نامناسب و احتکار خانگی

    چرا روغن خوراکی کم است؟ کمبود تولید ، توزیع نامناسب و احتکار خانگی

    محمدحسین ثابت رئیس اتحادیه خواربار، سقط، لبنیات و چای خشک شهرستان رشت ، کمبود تولید، توزیع نامناسب و احتکار خانگی را از عوامل اصلی کمبود روغن خوراکی در استان گیلان و شهرستان رشت می داند اما اظهار امیدواری کرد: در آینده بسیار نزدیک مشکل تهیه و توزیع روغن خوراکی در استان گیلان رفع خواهد شد.

    به گزارش روابط عمومی اتاق اصناف مرکز گیلان ، رئیس اتحادیه خواربارفروشان شهرستان رشت ، همکاری مردم و عدم احتکار خانگی را در رفع مشکل کمبود روغن خوراکی، مهم ارزیابی کرد و گفت : هرچند معتقدیم در مقایسه با سایر استان های کشور، گیلان با کمبود روغن خوراکی مواجه است اما احتکار خانگی این احساس کمبود را تشدید می کند.

    وی، تعداد محدود کارخانجات تولیدی روغن کشی در استان گیلان را از دیگر عوامل عمده کمبود روغن دانست و تصریح کرد : بسته بندی نامناسب روغن های تولیدی کارخانجات گیلانی نیز یکی از عوامل عدم استقبال مردم از این تولیدات است.

    رئیس اتحادیه خواربارفروشان شهرستان رشت همچنین به عدم هماهنگی مناسب سازمان صمت و کارخانجات تولیدی اشاره کرد و گفت : توزیع نامناسب و ناعادلانه هم در کمبود روغن خوراکی و عدم اشباع بازار تأثیرگذار است .

    ثابت درخصوص تهیه و توزیع شکر تصریح کرد که استان گیلان در این زمینه هیچ مشکلی ندارد اما تأکید بر این است که در شرایط کرونایی و درجهت رعایت پروتکل های بهداشتی ، شکر به صورت باز و فله توزیع نگردد  و به صورت بسته بندی به مردم عرضه شود.

    رئیس اتحادیه خواربارفروشان رشت گفت : بسته های یک کیلویی شکر با قیمت هشت هزار تومان به دست فروشندگان در واحدهای صنفی و فروشگاه های بزرگ رسیده و با قیمت ۸۷۰۰ تومان باید به دست مصرف کنندگان برسد.

    تبلیغات

    راهنمای صدور شناسه یکتا برای پروانه کسب قدیمی