• ۱۴۰۳-۰۱-۳۰
  • کرونا باعث شد؛ بیکاری نیروهای متخصص در آرایشگاه های زنانه

    کرونا باعث شد؛  بیکاری نیروهای متخصص در آرایشگاه های زنانه

    تعطیلی های پی دی پی باعث بیکار شدن نیروهای آموزش دیده و متخصص آرایشگاه های زنانه شده است.

    به گزارش روابط عمومی اتاق اصناف مرکز گیلان ، منور جریانی حرفه رئیس اتحادیه آرایشگران زنانه شهرستان رشت، ضمن بیان مطلب فوق افزود : بسیاری از بانوان آرایشگر ، سرپرست خانوار هستند و از تعطیلی های کرونایی به شدت آسیب دیده و از عهده هزینه های مختلف واحدهای صنفی و زندگی شخصی خود برنیامدند.

    جریانی، تلاش های رئیس اتاق اصناف مرکز گیلان را برای اینکه این صنف از مشاغل گروه 3 به 2 وارد شود را تأثیرگذار دانست و گفت : متأسفانه آرایشگران زنانه یکی از مشاغلی است که بر روی آن حساسیت های فراوانی وجود دارد در حالیکه اکثر قریب به اتفاق آرایشگاه های زنانه کاملاً بهداشتی هستند و شخصاً وقتی برای بررسی شرایط محیطی و فردی به آرایشگاه های مختلف می روم، احساس آرامش میکنم.

    جریانی تأکید کرد : در آرایشگاه های زنانه، کلیه پروتکل های بهداشتی رعایت می شود چون می دانند که سلامتی مشتریان به سلامت خودشان پیوند خورده است .

    وی افزود: بعضی از آرایشگاه ها حتی پرسنل خود را شیفتی کردند تا پروتکل های بهداشتی بهتر رعایت شود.

    رییس اتحادیه آرایشگران زنانه شهرستان رشت خاطرنشان کرد: در مدت تعطیلات کرونایی ، 1357 واحدصنفی پروانه دار آرایشگاه های زنانه رشت تعطیل بودند و چند تایی هم به علت فشارهای اقتصادی باز می کردند که شخصاً بازرسی نموده و پس از مذاکره و گفتگو تعطیل می کردند اما در تمام این مدت هیچ واحدصنفی آرایشگاه زنانه پلمپ نشد. آسیب دیده چگونه می تواند آسیب های خود را ترمیم و مالیات هم پرداخت نماید؟

    جریانی، بیمه ارائه شده به آرایشگران زنانه را چالش برانگیز عنوان کرد و گفت : آرایشگران در طول زمان و بر اثر نوع کارشان دچار مشکلات جسمی و روحی می شوند و ما انتظار داریم مشاغل این حوزه صنفی در رده مشاغل سخت و زیان آور محسوب شوند.

    وی تأکید کرد: باید این باور در جامعه نهادینه شود که ما تابع قوانین و مقررات هستیم اما در کنار آن باید به مشکلات ما هم دیده شود تا شرایط ارائه خدمات به مردم برای این صنف مهیاتر شود

    تبلیغات

    راهنمای صدور شناسه یکتا برای پروانه کسب قدیمی