• ۱۴۰۳-۰۱-۲۸
  • گرانی به نابودی کسب و کارها منتهی می شود

    گرانی به نابودی کسب و کارها منتهی می شود

     

    بسیاری از اعضاء اتحادیه شیشه بران و شیشه فروشان شهرستان رشت طی دو سال اخیر دچار ورشکستگی شده اند.

    محمد برومند ، نائب رئیس اتحادیه صنف شیشه بران و شیشه فروشان شهرستان رشت با بیان مطلب فوق ، تداخل صنفی و فعالیت واحدهای صنفی بدون پروانه را از عوامل عمده آسیب به واحدهای صنفی اتحادیه فوق برشمرد و گفت : تداخل UPVC کاران با شیشه بران، سازندگان درب های اتوماتیک با آهنکاران و آلومینیوم کاران به درهم ریختگی و پیچیدگی های بغرنجی منجر شده که حتی با اقدام از طریق مواد 27 و 28 قانون نظام صنفی تاکنون حل نشده است .

    به گزارش روابط عمومی اتاق اصناف مرکز گیلان ، برومند ادامه داد : ادامه این تداخل های صنفی باعث شده که بسیاری از اعضاء اتحادیه رغبتی برای ادامه مسیر نداشته و نسبت به تغییر شغلشان اقدام نمایند.

    وی همچنین به فروشندگان سیار اشاره کرد و گفت : بسیاری از کارگرانی که از واحدهای صنفی خارج می شوند  با یک وانت به فعالیت مشغول و بدون پرداخت هیچگونه عوارض و مالیاتی از مردم سفارش میگیرند و چون آدرس و مکان مشخصی ندارند درصورت بروز هرگونه اختلاف یا خسارتی ، مصرف کننده متضرر شده و برای احقاق حق خود نمی تواند کاری انجام دهد.

    برومند توصیه کرد : مردم سعی کنند از واحدهای صنفی معتبر خرید نمایند .

    نائب رئیس اتحادیه شیشه بران و شیشه فروشان شهرستان رشت با اشاره به خودکفایی تولید شیشه در کشور تصریح کرد : متأسفانه عدم نظارت بر قیمت گذاری در کارخانه ها موجب شده قیمت شیشه طی چند ماه اخیر در کشور ، نجومی  و باعث کسادی کسب و کارها شود .

    برومند که اولین واردکننده درب اتوماتیک در شهرستان رشت است گفت: 12 سال پیش اولین نمایشگاه شیشه در رشت برگزار شد که با عدم استقبال مردم مواجه شد

    تبلیغات

    راهنمای صدور شناسه یکتا برای پروانه کسب قدیمی