• ۱۴۰۳-۰۵-۰۶
  • گیلان در رتبه سوم اخذ شناسه یکتا از درگاه ملی مجوزها

    گیلان در رتبه سوم اخذ شناسه یکتا از درگاه ملی مجوزها

    در راستای برنامه ریزی در جهت تسریع اخذ شناسه یکتا از درگاه ملی مجوزهای کشور، صبح امروز جلسه ای با حضور نمایندگان ادارت کل صمت، دارایی و فرمانداری رشت به ریاست علیرضا تهیدست رئیس اتاق اصناف مرکز گیلان و با حضور روسای اتحادیه های صنفی شهرستان رشت برگزار شد.
    رئیس اتاق اصناف مرکز گیلان با اشاره به وضعیت استان های مختلف کشور در اخذ شناسه یکتا از درگاه ملی مجوزهای کشور گفت: گیلان باتوجه به تعداد واحدهای صنفی، رتبه سوم اخذ شناسه یکتا را در کشور، تا این لحظه کسب کرده است.
    وی همچنین با اشاره به مشکلات متعدد سامانه درگاه ملی مجوزهای کشور جهت اخذ شناسه یکتا برای واحدهای صنفی تصریح کرد: کندی سامانه یکی از بزرگترین مشکلات واحدهای صنفی برای اخذ این مجوز است.
    تهیدست افزود: همچنین تعداد بسیاری از واحدهای صنفی دارای چند پروانه کسب در یک کدپستی هستند و سامانه برای این وضعیت، تعریف نشده است.
    رئیس اتاق اصناف مرکز گیلان، اخذ مجدد کدپستی برای بسیاری از واحدهای صنفی را از دیگر مشکلات سامانه فوق و طولانی شدن روند آن اعلام کرد و درخصوص تبلیغات رسانه ای و محیطی برای آگاه سازی واحدهای صنفی گفت: اخذ شناسه یکتا یک طرح ملی برای همه ایرانیان است، اما متأسفانه هزینه های اطلاع رسانی به واحدهای صنفی تنها بر دوش اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی بوده است و سایر نهادهای دولتی در این زمینه حضور پررنگی نداشته اند.
    وی همچنین افزود: اتحادیه های نانوایان، آرایشگران مردانه، نان حجیم و نیمه حجیم، تجهیزات پزشکی و لوازم التحریر، بیشترین آمار اخذ شناسه یکتا در شهرستان رشت را دارا می باشند.

    تبلیغات

    راهنمای صدور شناسه یکتا برای پروانه کسب قدیمی