• ۱۴۰۳-۰۲-۱۰
  • آسیب اقتصاد گیلان از راه اندازی بازارچه های سایر استان ها

    آسیب اقتصاد گیلان از راه اندازی بازارچه های سایر استان ها

    راه اندازی مرکزی جهت توزیع محصولات کشاورزی سایر استان ها در گیلان، آسیب مستقیمی به اقتصاد این استان وارد می کند.
    حامد اکبری رئیس اتحادیه خواربارفروشان شهرستان رشت افزود: راه اندازی بازارچه برند در سه راه پاستوریزه و توزیع کالاهای کشاورزی سایر استان ها بصورت غیربهداشتی و فله ای حمایت از کشاورزی نیست، بلکه اجحافی است که در حق کشاورزان گیلانی می شود.
    وی گفت: وقتی بالاترین مقام استان بر دغدغه های چایکاران و برنجکاران تأکید می کند، چرا باید شهرداری رشت از بازارچه ای با حدود 100 میلیارد تومان تراکنش مالی ماهانه حمایت کند.
    اکبری گفت: این واحدها بدون پروانه کسب فعالیت می کنند و هیچ ضابطه و معیاری در نوع فعالیت و نظارتی بر عملکرد آنها وجود ندارد.
    رئیس اتحادیه خواربارفروشان شهرستان رشت تصریح کرد: اصولا در سراسر کشور متولی بازارچه ها، اتحادیه های صنفی و اتاق های اصناف هستند، اما در رشت به گونه ای دیگر عمل شده و این حجم از پول گیلان به استان های دیگر سرازیر می شود.
    وی تأکید کرد: با ادامه فعالیت این بازارچه، آسیب فراوانی به محصولات کشاورزی استان وارد می شود.
    اکبری به 4 هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب در شهرستان رشت اشاره کرد و گفت: به همین میزان هم واحدصنفی بدون پروانه در این شهرستان وجود دارد.
    وی ضمن تبریک نوروز به مردم و واحدهای صنفی، به تورم حوزه اقلام خوراکی اشاره کرد و گفت: با توجه به تورم شدید در حوزه اقلام خوراکی، گرفتن مالیات به روش های موجود از واحدهای صنفی مرتبط با مواد غذایی، علاوه بر فشار به این واحدهای صنفی باعث فشار مضاعف بر اقشار آسیب پذیر می شود.

    تبلیغات

    راهنمای صدور شناسه یکتا برای پروانه کسب قدیمی