• ۱۴۰۳-۰۲-۰۸
  • امیرمستوفیان: نمایشگاهها، فضای رقابت برای تولید کننده گیلانی را تنگ کرده است

    علی امیر مستوفیان ، رئیس اتحادیه صنف درودگران و مبلسازان شهرستان رشت  با اشاره به این موضوع که طبق مصوبات کارگروه توسعه تجارت سازمان صمت، شرکتهای نمایشگاهی موظف به برگزاری ۴ نمایشگاه تخصصی در طول سال هستند، گفت: اما متاسفانه شرکت نمایشگاهی استان در سال به دفعات تحت عناوین مختلف نمایشگاه تخصصی مبلمان برگزار می‌کند که حضور تولیدکنندگان و فروشندگان استانی در آنها کمرنگ است.

    وی افزود: این نمایشگاهها بیشتر به مکانی برای فروش کالاهای تولیدکنندگان و فروشندگان تهرانی تبدیل شده در حالیکه ماهیت نمایشگاهی، نمایش کالاها و ایجاد فضای رقابتی در بازار استان است.

     

    امیر مستوفیان در ادامه با اشاره به حضور فروشندگان وانتی دیگر استانها در غرفه‌های نمایشگاه می‌افزاید: کالایی که توسط این فروشندگان درغرفه ها به نمایش گذاشته می‌شود با کالایی که به دست مشتری می‌رسد مغایرت دارد. در نتیجه اغلب فروشهای نمایشگاهی، دامنگیر اتحادیه شده و سیل شکایات روانه ما می‌شود.

     

    وی با بیان اینکه برگزاری متعدد نمایشگاه مبلمان در شرکت نمایشگاهی استان مورد تایید ما نیست اضافه می‌کند: اگر تولیدکنندگان و اعضای اتحادیه در نمایشگاه حضور داشته باشند ما می‌توانیم پاسخگوی هر گونه شکایات از کیفیت و سلامت کالا باشیم.

    رئیس اتحادیه صنف درودگران و مبلسازان رشت با انتقاد از قیمت اجاره غرفه های نمایشگاه می گوید: برای تولید کننده داخلی با توجه به حجم مشکلات اقتصادی و افزایش هزینه های تولید و مالیات، مقدور و به صرفه نیست که درهر نمایشگاه شرکت کند از اینرو شرکت کنندگان تهرانی به راحتی غرفه ها را دراختیار می گیرند.

     

    امیر مستوفیان با تاکید به اینکه گیلان با بیش از هزار نفر اعضا و ۳۰۰ تولید کننده و فروشنده قطب تولید مبلمان در شمال کشور است اظهار می‌کند: با این حجم از ظرفیت در استان،متاسفانه شرکت کنندگانی بدون مجوز از یافت آباد در نمایشگاههای ما حضور دارند و فضای رقابتی را برای تولید کنندگان ما تنگ می‌کنند.

     

    تبلیغات

    راهنمای صدور شناسه یکتا برای پروانه کسب قدیمی