• ۱۴۰۳-۰۲-۱۰
  • انسداد مسیرهای بازار، آسیب به رشد اقتصادی است

    انسداد مسیرهای بازار، آسیب به رشد اقتصادی است

    پیرامون انسداد یکی ز مسیرهای ارتباطی و مشکلات و چالش های صنوف در بازار مرکزی رشت، جلسه ای به ریاست علیرضا تهیدست رئیس اتاق اصناف مرکز گیلان و با حضور سرهنگ حیدرخواه رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی انتظامی گیلان، علیزاده معاون عملیات سازمات آتش نشانی و کریمی رئیس ایستگاه 8 آتش نشانی (بازار)، رضایی معاون خدمات شهری منطقه 2 شهرداری، تعالی پسند رئیس ناحیه یک و دو شهرداری و تعدادی از نمایندگان بنکداران و عمده فروشان لوازم ورزشی، نوشت افزار، کفاشان و کفش فروشان و پارچه فروشان در سالن اجتماعات اتاق اصناف مرکز گیلان برگزار شد.

    در این جلسه که حول انسداد مسیرهای مرتبط به بازار زرگران بود، علیزاده معاون عملیات سازمان آتش نشانی با اشاره به حادثه خیز بودن بافت سنتی بازار رشت، انسداد هر مسیر به سمت بازار را اختلال در امر امدادرسانی خودروهای آتش نشانی برشمرد و گفت: دسترسی به بازار رشت جهت امدادرسانی و اطفاء حریق در شرایط عادی به سختی انجام می شود وبا انسداد مسیرها، شرایط سخت تری را نیز ایجاد میکند.

    وی از رصد روزانه، آموزش همگانی و مقطعی و ایجاد پایگاه های موقت در بازار و برای بازاریان توسط سازمان آتش نشانی خبر داد و تأکید کرد: باید بسترها جهت دسترسی آسان تر دستگاه های امدادرسان به بازار ایجاد شود نه اینکه همین مسیرهای فعلی را نیز با چالش مواجه کرد.

    رضایی معاون خدمات شهری منطقه 2 شهرداری نیز با بیان اینکه براساس ماده 55 قانون شهرداری ها، مالک معابر و بناها، شهرداری است، تصریح کرد: شهرداری به سبب مالکیت، مسئول خسارات ناشی از حوادث پیش آمده در معابر می باشد، برهمین اساس، انسداد مسیرها با هر وسیله ای که امکان  آسیب به شهروندان را داشته باشد متضمن جبران خسارت از ناحیه شهرداری است. بنابراین در مسیر مورد اشاره با احداث راه بند، احتمال آسیب به شهروندان وجود دارد و شهرداری با احداث این راه بندها به شدت مخالف است.

    در ادامه سرهنگ حیدرخواه رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی انتظامی استان گیلان نیز سخنانی درخصوص امنیت بازار و ارائه راهکارهایی جهت تأمین امنیت بیشتر ارائه کرد و با اعلام کاهش آمار سرقت ها از روش های جدید حفاظت فیزیکی بازار خبر داد.

    علیرضا تهیدست رییس اتاق اصناف مرکز گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه در یک فضای آرام، امن و بدون تنش، رونق اقتصادی محقق خواهد شد گفت: بستن یک مسیر، امکان آسیب به روند رشد اقتصادی را تشدید می کند.

    وی افزود: هر عملیات اجرایی باید توسط تیم های کارشناسی، بررسی و با برآورد چالش ها و آسیب های احتمالی در اجرای آن تصمیم گیری شود.

    وی افزود: ایمنی و امنیت بازار، اجرای سیستم های حفاظتی و گسترش روش های تأمین امنیت در جهت حفظ سرمایه بازاریان و رونق کسب و کارها می باشد.

    تهیدست گفت: مجموعه اصناف و بازار یک نهاد مردمی و قانونی است که تمامی خواسته های خود را از مجرای قانونی پیگیری می نماید.

    تبلیغات

    راهنمای صدور شناسه یکتا برای پروانه کسب قدیمی