• ۱۴۰۳-۰۲-۱۰
  • بازار پر رونق گل در رشت

    بازار پر رونق گل در رشت

     

    محمد فکری نایبرئیس اول اتحادیه گل و گیاه شهرستان رشت، با بیان اینکه همه گلفروشی ها گل های خود را از بازار گل تهران تهیه می کنند، گفت: باغبانان و تولیدکنندگان گل، امکان فروش مستقیم گل به گلفروشی ها را ندارند و لذا گل های خود را به بازار گل تهران می آورند.

    وی با اشاره به تولید یک یا دو نوع گل توسط هر باغدار، افزود: در بازار گل انواع و اقسام گل وجود دارد و می توان بیش از ۲۰ نوع گل را در این بازار تهیه کرد.

    نایبرئیس اول اتحادیه گل و گیاه و سموم کشاورزی شهرستان رشت ادامه داد: عمر گل تا سه روز است و پس از آن خراب می شود و همین مسئله همواره دغدغه تولیدکنندگان و فروشندگان گل است.

    فکری قیمت گذاری هر شاخه گل را متناسب با شرایط روز دانست و بیان کرد: معمولا در اعیاد، فروش گل بیشتر بوده و لذا شاهد افزایش قیمت هستیم.

    وی با بیان اینکه بازار گل زیر نظر هیچ سازمان و ارگانی نیست و لذا قیمت گذاری ها بر اساس عرضه و تقاضاست، بیان کرد: زمانی که تقاضا زیاد است، قیمت بالا می رود؛ در مناسبت های غیر شاد نیز شاهد قیمت های کاهشی هستیم.

    نایبرئیس اول اتحادیه گل و گیاه رشت با اشاره به فعالیت حدود ۳۰۰ گلفروشی دارای پروانه در این شهرستان، اضافه کرد: تعداد گلفروشی های شهرستان رشت اعم از دارای پروانه و بدون پروانه بیش از ۵۰۰ واحد است.

    وی با بیان اینکه عمده فعالیت گلفروشی ها در شهرستان رشت است، متذکر شد: خوشبختانه فرهنگ گل مردم رشت بسیار بالاست و بازار گل رونق دارد، زیرا گل عمر کوتاهی دارد و همواره نگران به فروش نرفتن گل ها هستیم.

    فکری، گل را غذای روح دانست و تاکید کرد: برخی از مردم مشتری دائمی گل هستند و فقط به اعیاد و مناسبت ها اکتفا نمی کنند، زیرا ارزش گل را می دانند.

    وی پرفروش ترین گل در روز زن و مادر را رُز دانست و خاطرنشان کرد: در فصل گل نرگس هستیم و قیمت مناسب آن موجب شده که در چنین روزهایی، خیلی فروش داشته باشیم. گل داوودی مینیاتوری نیز از دیگر گل های پرفروش ما در این ایام است.

    تبلیغات

    راهنمای صدور شناسه یکتا برای پروانه کسب قدیمی