• ۱۴۰۳-۰۲-۰۴
  • بازرسی از ۵ هزار واحد صنفی در ایام نوروز

    بازرسی از ۵ هزار واحد صنفی در ایام نوروز
    1. بازرسی از ۵ هزار واحد صنفی در ایام نوروز

    طی ایام طرح نظارتی نوروز ، حدود 5 هزار فقره بازرسی از واحدهای صنفی شهرستان رشت انجام شد که 433 فقره منجر به تشکیل پرونده گردید .
    شریفی ، مدیر واحد بازرسی و نظارت اتاق اصناف مرکز گیلان درخصوص عمده تخلفات کشف شده در ایام فوق گفت : عدم درج قیمت 278 مورد، عدم ارائه فاکتور 77 مورد، عدم صدور صورتحساب 44 مورد، گرانفروشی 96 مورد و حراج غیرقانونی 10 مورد، بوده است.
    وی بهترین و محوری ترین وظابف واحدهای بازرسی را رسیدگی فوری به گزارشات و شکایات مردمی در حوزه صنفی دانست و ادامه داد : همچنین بازرسی از صنوف وشناسایی متخلفین و معرفی آنها به سازمان تعزیرات حکومتی ، قیمت گیری درصد نوسانات قیمت کالاها و خدمات و کمبود و فراوانی آنها و گزارش به مراجع ذیربط جهت برنامه ریزی و تأمین مایحتاج عمومی مردم از دیگر وظایف محوری واحد بازرسی است .
    شریفی همچنین از 30 طرح نظارتی در بازه زمانی 25 بهمن تا 15 فروردین سال جاری خبر داد و گفت : طرح قالیشویی و خشکشویی با 44 مورد بازرسی ، طرح خیاطان مردانه وزنانه با 24 مورد ، طرح مبل و دکوراسیون منزل با 30 مورد، طرح بلور و چینی با 14 مورد، طرح پوشاک با 205 مورد ، طرح آرایشگران زنانه و مردانه با 42 مورد، طرح آجیل و خشکبار با 44 مورد، طرح میوه و تره بار با 2160 مورد و طرح کیف و کفش با 121 مورد از مهمترین طرح های نظارتی نوروزی بوده اند.

    تبلیغات

    راهنمای صدور شناسه یکتا برای پروانه کسب قدیمی