• ۱۴۰۳-۰۲-۱۳
  • تداخل صنفی، زخمی کهنه بر فروشگاه های آرایشی و بهداشتی

    تداخل صنفی، زخمی کهنه بر فروشگاه های آرایشی و بهداشتی

    افزایش کرایه مغازه ها، توانی برای کاسب ها نگذاشته است
    نجفی رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم آرایشی و بهداشتی شهرستان رشت با بیان مطلب فوق، وضعیت بازار فروش لوازم آرایشی و بهداشتی را مساعد ندانست و عنوان کرد: قیمت لوازم آرایشی و بهداشتی ایرانی افزایش چشمگیری داشته و از آنجائیکه ورود کالاهای خارجی ممنوع و یا به صورت بسیار محدود است، فضای رقابتی برای تولیدکننده ایرانی وجود ندارد.
    وی تآکید کرد: که بیش از 80 درصد لوازم آرایشی و بهداشتی موجود در بازار، تولید داخلی است.
    نجفی، تداخل فعالیت های صنفی را زخم کهنه ای بر پیکر بازار عنوان کرد و گفت: با افزایش فشارهای اقتصادی، نابسامانی ها در عرضه و تقاضا بیشتر از گذشته سر باز کرده و افراد بیشتری را گرفتار نموده است.
    وی با انتقاد ازعرضه و فروش لوازم آرایشی و بهداشتی در داروخانه ها، سوپرمارکت ها و عطاری ها گفت: وقتی واحدهای صنفی آرایشی و بهداشتی مجوزهای لازم را اخذ می کنند و مالیاتش را پرداخت می کنند تداخل صنفی به آنها آسیب می زند.
    نجفی ادامه داد: واحدهای صنفی تحت پوشش این اتحادیه فقط لوازم تخصصی از جمله مواد آرایشی، بهداشتی، شوینده ها، لوازم سلولزی و انواع عطرها را عرضه می کنند اما تداخل صنفی در رسته های مختلف لوازم آرایشی و بهداشتی، گسترش یافته و به این شغل آسیب زده است.
    وی علت اصلی تداخل صنفی را فشار اقتصادی دانست و گفت: به هر میزان که فشار اقتصادی کمتر و شرایط بازار مطلوب تر شود از تداخل صنفی کاسته می شود.
    وی همچنین در خصوص مشکلاتی که سامانه های مختلف برای واحدهای صنفی ایجاد کرده است، گفت: در سامانه هایی چون تجارت و انبارها قرار بود تولید کننده کالاها را ثبت و واحدهای صنفی پس از خرید آن را تایید کنند اما الان تولید کننده این کار را انجام نمی دهد و در این میان مشکلاتش برای واحد صنفی مانده است.
    نجفی مسائل مالیات و ضرایب مورد محاسبه اداره کل امور مالیاتی برای این صنف را از دیگر چالش های واحدهای صنفی آرایشی و بهداشتی عنوان و اظهار داشت: هیأت عالی نظارت برای این صنف 15 درصد سود تعیین کرده در حالی که امور مالیاتی، ضریب سود فروشگاه های لوازم آرایشی و بهداشتی را 25 درصد محاسبه می کند و این از بزرگترین مشکلات این صنف است که با حمایت اتاق اصناف در حال گفتگو جهت رفع مشکل موجود و بهبود فضای کسب و کار هستیم.

    تبلیغات

    راهنمای صدور شناسه یکتا برای پروانه کسب قدیمی