• ۱۴۰۳-۰۲-۰۹
  • تهیدست: در جهت رونق کسب و کارها باید دستفروشان ساماندهی شوند کارگرنیا: تصویب ” گذر خوراک ” در پارک ملت

    تهیدست: در جهت رونق کسب و کارها باید دستفروشان ساماندهی شوند  کارگرنیا:  تصویب  ” گذر خوراک ” در پارک ملت

    اقتصاد شهرها، به بالندگی اصناف و توسعه فضای کسب و کار وابستگی دارد.
    حسین کارگرنیا رئیس شورای اسلامی شهر رشت در دیدار با اعضا هیئت رئیسه اتاق اصناف مرکز گیلان گفت: شورای شهر، خانه اصناف است و ما از ابتدای آغاز به کار شورای ششم در پی رفع معضلات اصناف بودیم.
    رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به فعال بودن تعداد بسیار زیادی از واحدهای صنفی «رنگ فروشی» و «سراجی» در بازار مرکزی رشت، خاطرنشان ساخت: باتوجه به بافت بازار رشت، حضور بسیاری از مشاغل می تواند برای مردم و اصناف خطرساز باشد.
    وی از تصویب “گذر خوراک” در پارک ملت رشت خبر داد و گفت: مردم از برند “شهر خلاق خوراک” در سفره خود چیزی ندیدند. این برند باید یک فرصت برای افزایش و پایداری اشتغال در شهر رشت می شد که متأسفانه اینگونه نبود.
    کارگرنیا درخصوص ساماندهی دستفروشان در رشت گفت: بازار در تمام چالش های کشور در کنار نظام بودند اما ما برای آنها کاری نکردیم و گلایه آنها در مورد دستفروشان به حق است چرا که شهرداری در این مورد از وظیفه ذاتی خود غافل مانده است.
    علیرضا تهیدست رئیس اتاق اصناف مرکز گیلان نیز گفت: اتاق اصناف و شهرداری رشت در جهت آبادانی و توسعه شهر رشت می بایست در کنار هم باشند.
    وی عدم ساماندهی دستفروشان را عامل تضاد میان شهرداری و اتحادیه های صنفی عنوان کرد و گفت: چراغ روشن واحد صنفی برای شهر، امنیت ایجاد می کند، بنابراین باید مشکلات واحدهای صنفی از مسیر راه برداشته شوند.
    تهیدست گفت: از طریق درگاه ملی مجوزها راهکارهایی برای شناسه دار شدن دستفروشان در نظر گرفته شده است.
    وی همچنین به ساماندهی خودروهای سیار ارائه کننده موادغذایی و خوراک اشاره کرد و گفت: شهرداری، شورا و اتاق اصناف با ساماندهی دستفروشان می توانند شرایط مساعدتری را برای رونق کسب و کار واحدهای صنفی فراهم کنند.
    رئیس اتاق اصناف مرکز گیلان، همچنین خواستار تشکیل کارگروهی برای ساماندهی عوارض شغلی واحدهای صنفی و ممیزی املاک تجاری شد.

    تبلیغات

    راهنمای صدور شناسه یکتا برای پروانه کسب قدیمی