• ۱۴۰۳-۰۶-۱۸
  • جبار کوچکی نژاد: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، گامی به سوی توسعه ایران است

    جبار کوچکی نژاد: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، گامی به سوی توسعه ایران است

    جبار کوچکی نژاد، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در مراسم تودیع و معارفه اتحادیه صنف فروشندگان کتاب، لوازم التحریر و چاپخانه داران شهرستان رشت و در جمع تعدادی از روسای اتحادیه های صنفی شهرستان رشت گفت: می بایست شرایط مشارکت مردم را گسترده تر کرد تا با تکیه بر قدرتی که از مشارکت بالای مردم به دست می آید گامی بلند به سوی توسعه همه جانبه ایران عزیز برداشت.
    وی آنگاه به مصوبه اصلاح قانون نظام صنفی، اشاره و ابراز امیدواری کرد که با تائید شورای نگهبان، بسیاری از نگرانی های جامعه صنفی برطرف شود.
    نماینده مردم رشت به جلسه خود با مدیرکل تعزیرات استان با حضور رئیس اتاق اصناف و مدیرکل سازمان صمت اشاره کرد و گفت: براساس گزارشات مستمری که از واحدهای صنفی گیلان دریافت می کنم فشار به واحدهای صنفی در بخش کالای قاچاق، بیش از سایر استانها است و این به بازار و کسب و کارها آسیب وارد می کند.
    علیرضا تهیدست، رئیس اتاق اصناف مرکز گیلان نیز در این جلسه با تأکید بر لزوم بازنگری در اولویت های کالایی

    و اصلاح ضرایب سود اعلامی هیأت عالی نظارت، به عدم یکپارچگی فرآیندهای نظارتی اشاره کرد و گفت: عدم یکپارچگی فرآیندهای نظارتی و جزیره ای بودن نظارت ها توسط دستگاه های متعدد ناظر، از معضلات واحدهای صنفی است که باید در این زمینه با اصلاح قوانین نسبت به یکپارچه شدن آن اقدام شود.
    رئیس اتاق اصناف مرکز گیلان همچنین تصریح کرد: عدم پرداخت سهم اتاق اصناف از محل منابع مالی تبصره 7 ماده 27 قانون نظام صنفی یکی از بزرگترین مشکلات اتاق های اصناف است که امیدواریم این مسأله با ورود نمایندگان محترم مجلس حل شود.
    وی با انتقال صنوف آلاینده و مزاحم به خارج از محدوده شهر را اولویت اتاق اصناف مرکز گیلان اعلام کرد و خواستار حمایت و رایزنی نمایندگان مجلس در پرداخت تسهیل شبکه بانکی به واحدهای تولیدی و توزیعی صنوف شد.
    تهیدست در ادامه گفت: عدم توجه به نقش و مسئولیت نظارتی مراجع قضایی، انتظامی و صنفی در هنگام صدور و تمدید پروانه کسب یکی از اشکالات بزرگ سامانه صدور مجوزها و نوین اصناف است که می بایست بازنگری گردد.
    وی در پایان خواستار تشکیل کارگروه تعدیل نسبت های سود فعالیت رسته های صنفی در حوزه مالیات اصناف شد.

    تبلیغات

    راهنمای صدور شناسه یکتا برای پروانه کسب قدیمی