• ۱۴۰۳-۰۲-۰۶
  • در دیدار با روسای اتحادیه های صنفی شهرستان رشت کوچکی نژاد : دولت باید باور کند اتحادیه های صنفی بازوی اجرایی او هستند /قدردانی از شکریه ارزشمند است

    در دیدار با روسای اتحادیه های صنفی شهرستان رشت  کوچکی نژاد : دولت باید باور کند اتحادیه های صنفی بازوی اجرایی او هستند /قدردانی از شکریه ارزشمند است

    در دیدار با روسای اتحادیه های صنفی شهرستان رشت

    کوچکی نژاد : دولت باید باور کند اتحادیه های صنفی بازوی اجرایی او هستند /قدردانی از شکریه ارزشمند است

    جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با حضور در اتاق اصناف مرکز گیلان با هیأت رئیسه این اتاق و تعدادی از روسای اتحادیه های صنفی شهرستان رشت دیدار و گقتگو کرد.

    او قدردانی از شکریه و یادآوری کارهای خوب او را نشان دهنده فضایل اخلاقی روسای اتحادیه های صنفی عنوان کرد و گفت : متأسفانه این چنین رفتاری در روسای جمهور ما دیده نمی شود و آن ها فقط بدی ها و ضعف های دولت های گذشته را یادآوری می کنند.

    وی با تأکید بر این که دولت باید با بخش خصوصی آشتی کند،  اظهار داشت : ده هزار همت نقدینگی در دست مردم است و هنر دولت باید این باشد که بتواند با کمک بخش خصوصی، این نقدینگی را به سمت تولید بکشاند وگرنه این نقدینگی به سمت ارز، سکه، خانه یا اتومبیل می رود.

    کوچکی نژاد با اشاره به مشکلاتی که قانون نظام صنفی و قانون تسهیل صدور مجوزها برای اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی ایجاد کرده ، تصریح کرد : اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی بازوی توانمند دولت هستند و دولت باید این را بپذیرد  وزارتخانه و سازمان های استانی نیز از افزایش فشار به اصناف خودداری نمایند.

    نماینده رشت در مجلس ادامه داد : دولت اگر در رویکرد اقتصادی خود تغییری ایجاد نکند، فشارهای اقتصادی همچنان ادامه خواهند داشت و یکی از تغییر رویکردها می تواند در بخش دریافت مالیات از اصناف باشد.

    وی افزود: دولت به جای افزایش مالیات باید گستره افراد مشمول را افزایش دهد به عبارتی به جای افزایش مالیات واحدهای صنفی می بایست از بخش هایی که فرار مالیاتی دارند بتواند مالیات دریافت کند.

    علیرضا تهیدست رییس اتاق اصناف مرکز گیلان نیز در این دیدار گفت : قانون موجود نظام صنفی مانند قطار سریعی است که افراد باتجربه و متخصص را به سرعت پیاده می نماید.

    وی با تأکید بر لزوم شفافیت و اجرای عدالت و جلوگیری از فرار مالیاتی، تصریح کرد : آنچه در حال وقوع است عدالت مالیاتی نیست.

    تهیدست به قانون تسهیل مجوزها و ایرادات و اشکالات فراوان مترتب بر آن اشاره کرد و گفت : قانون تسهیل مجوزها عملاً قوانین نظام صنفی را بلااثر کرده است.

    وی ادامه داد: با قوانین فعلی، دست اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی در جهت حمایت از واحدهای صنفی کوتاه شده و باتوجه به کاهش نقدینگی بازار و افزایش مشکلات اقتصادی بر اهالی کسب و کار، شاهد افزایش بیکاری در جامعه هستیم.

    تهیدست گفت : اصناف یکی از عوامل اصلی ایجاد اشتغال پایدار هستند و اگر نتوانیم به این بخش به صورت حمایتی نگاه کنیم با مشکلات بیشتری مواجه خواهیم بود.

    در ادامه این جلسه روسای اتحادیه های صنفی حاضر در جلسه، نظرات و انتقادات خود را پیرامون قانون تسهیل صدور مجوزها و قوانین نظام صنفی اعلام و از نماینده رشت خواستار فعالیت بیشتر در رفع موانع موجود شدند.

     

    تبلیغات

    راهنمای صدور شناسه یکتا برای پروانه کسب قدیمی