• ۱۴۰۳-۰۲-۰۸
  • رئیس اتاق اصناف مرکز گیلان : واحدهای صنفی از بازرسی های متوالی خسته اند

    رئیس اتاق اصناف مرکز گیلان : واحدهای صنفی از بازرسی های متوالی خسته اند


    خزر – رئیس اتاق اصناف مرکز گیلان گفت: بازرسی های متوالی و چندگانه ازسوی سازمان های مختلف، واحدهای صنفی را خسته و کلافه کرده است.
    علیرضا تهیدست در اولین اجلاس نمایندگان و روسای اتاق های اصناف استان گیلان با بیان اینکه بیشترین آمار اشتغال در گیلان متعلق به واحدهای صنفی است، افزود: تحت فشار قرار دادن واحدهای صنفی با بازرسی های چندگانه موجب خستگی و تعطیلی اصناف و در نتیجه ایجاد و تشدید بیکاری خواهد شد.
    رئیس اتاق اصناف مرکز گیلان، ایجاد سامانه متمرکز برای بازرسی از واحدهای صنفی را گامی موثر در کاهش چندگانگی در بازرسی ها عنوان کرد.
    علیرضا تهیدست در ادامه از کم رنگ شدن نقش اتحادیه ها در پی راه اندازی سامانه نوین اصناف ، انتقاد کرد و گفت : سامانه نوین اصناف بیشترین آسیب را به مسأله ریش سفیدی در بازار و در زمان بروز بحران ها، وارد کرده است.
    وی همچنین گزارشی از عملکرد اتاق اصناف مرکز گیلان طی 3 سال اخیر در حوزه مشکلات مالیاتی واحدهای صنفی را ارائه کرد و گفت : اساس کار اداره کل امور مالیاتی می بایست مالیات بردرآمد باشد، اما متاسفانه در حال حاضر مالیات بر مدیریت نقدینگی هم برای واحدهای صنفی در نظر گرفته شده است.
    تهیدست ارائه آموزش های عمومی و تخصصی را یکی از منابع درآمدی اتاق های اصناف عنوان و بار دیگر با انتقاد از سامانه نوین اصناف گفت : با راه اندازی سامانه نوین اصناف به دلیل رانتی که نصیب بعضی از افراد شده درآمد اتاق های اصناف شهرستان ها کاهش چشمگیری داشته است .

    تبلیغات

    راهنمای صدور شناسه یکتا برای پروانه کسب قدیمی