• ۱۴۰۲-۱۲-۲۹
  • شکریه: از تولید کنندگان استان حمایت نمی شود

    شکریه: از تولید کنندگان استان حمایت نمی شود

    جلال الدین  محمد شکریه رییس اتاق اصناف گیلان با تاکید به اینکه ظرفیت فضای نمایشگاهی استان باید ۹۰ درصد به تولید کنندگان درون استانی و ۱۰ درصد به تولید کنندگان خارج از استان اختصاص یابد، گفت: اتاق اصناف گیلان  بارها مخالفت و اعتراض خود را به استانداری و شرکت نمایشگاههای گیلان در خصوص نحوه برگزاری و چگونگی تخصیص غرفه ها اعلام کرده است.

    شکریه می‌گوید: نمایشگاههای تخصصی استانی باید با حضور تولیدکنندگان داخلی برگزار شوند اما عکس آن را شاهدیم و کالاهای بی کیفیت برای فروش در آن عرضه می‌شوند که درآمد و پول استان را روانه سایر مناطق کشور می‌کند.

    وی در پاسخ به ادعای وجود دست های پشت پرده در اجاره غرفه‌های نمایشگاهی به فروشندگان و تولید کنندگان غیر گیلانی، می‌گوید: این موضوع را تایید نمی‌کنم اما اتفاقات و حضورغیر گیلانیان در نمایشگاه تخصصی استان، این شایبه را به اذهان تولیدکنندگان داخلی وارد کرده است. اتاق اصناف نیزبه نوبه خود مکاتباتی را با استانداری و سازمان صمت انجام داده است.

    براساس تقویم مصوب سازمان توسعه و تجارت ایران و کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی ما موظف به برگزاری حدود ۴۰ عنوان نمایشگاه در طول سال هستیم که کمتراز ۵ درصد این نمایشگاه ها به مبلمان اختصاص دارد.

    شکریه با تاکید به اینکه گیلان ظرفیتهای بالایی در تولید مبلمان دارد این سوال را مطرح می‌کند که چرا در برگزاری نمایشگاههای تخصصی از تولید کنندگان استان دعوت نمی‌شود و مورد حمایت قرار نمی‌گیرند. این درحالیست که فضای رقابتی در نمایشگاههای تخصصی باید بین تولید کنندگان داخلی باشد اما وقتی ۱۰ تا ۲۰ درصد غرفه ها را به تولیدات استان اختصاص می‌دهیم دیگر رقابتی ایجاد نمی‌شود و کالای بی کیفیت دیگر استانها به دست مصرف کننده می‌رسد.

     

    تبلیغات

    راهنمای صدور شناسه یکتا برای پروانه کسب قدیمی